Toon posts:

USB 2.0 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een webcam van Logitech (Logitech QuickCam Communicate STX). Nou is het beeld niet echt geweldig. Als ik beweeg dan zie je dat op het beeld vertraagd en wazig terug. Na bellen met support werd mij geadviseerd de webcam (usb 2.0 ook in een usb 2.0 ingang te doe doen).

Nou ben ik naar apparaatbeheer (ik heb windows xp pro sp2) toe gegaan en bij beeld de appraten op verbinding gezet ipv op type (waar die dus standaard op staat).
Dan zie ik dat mijn webcam staat onder 'Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller -2831' (daar heb ik er meer van). Ik heb mijn webcam in alle ander mogelijke usb ingangen gestopt en de webcam kwam elke keer weer onder een 'Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller' te staan. Ik heb er ook 2 x 'Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller' staan. Maar daar komt die webcam niet onder te staan terwijl ik wel USB 2.0 ingangen heb.

Ik heb het moederbord MSI P965 Neo-F. Volgens de specs ondersteunt die wel USB 2.0.

Ik beschik over de recenste Windows Updates (ook de optionele nagekeken wat relevant zou kunnen zijn m.b.t. dit probleem).
Misschien moet ik de usb driver chipsets ofzo updaten maar ik weet niet welke en waar ik dat moet downloaden.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Kijk eens in de handleiding van je moederbord welke USB poorten welke versie zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb aan de achterkant van mijn pc 4 usb poorten zitten (zitten op het moederbord) en in het boekje staat dat ik 4 usb 2.0 poorten heb (ook op het internet bij de specs van mijn moederbord).

heb ook nog op de msi website de nieuwste intel chipsets drivers geinstalleerd voor mijn moederbord.

zie hier een screenshot hoe mijn apparaatbeheer er uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/449/screenshotapparaatbeheewt9.jpg

(ik moest een thumbnail maken, voor de zekerheid is hier ook nog een link naar het screenshot.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 13:28 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Misschien in de bios van je moederbord je USB van fullspeed naar highspeed zetten (of andersom, weet het niet meer precies)??

Bij mijn asus borden stond ie altijd standaard op de langzaamste van de 2 (=USB 1.1 volgens mij)

[ Voor 28% gewijzigd door R.E. op 24-01-2008 13:36 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios ff doorgelopen maar kwam daar nergens iets over tegen...

• Moning2
R.E. schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:34:
Misschien in de bios van je moederbord je USB van fullspeed naar highspeed zetten (of andersom, weet het niet meer precies)??

Bij mijn asus borden stond ie altijd standaard op de langzaamste van de 2 (=USB 1.1 volgens mij)
Hispeed is usb2
Wat ik uit je plaatje kan halen is dat er een card reader op je usb2 poort zit. Is dit niet de 7 pins aansluiting op je moederbord zelf? Bij moederborden zit er meestal onderaan een 7pins aansluiting waar USB##### (of iets dergelijks) bij staat waarop je extra USB poorten kunt aansluiten. Misschien zijn alleen die USB2 bij jouw moederbord...

[ Voor 32% gewijzigd door Moning2 op 24-01-2008 14:14 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op het moment dat je hem aansluit op je computer, krijg je dan ook de melding dat het apparaat sneller kan werken indien hij aangesloten wordt op een USB 2.0 poort?
Zo nee, dan ondersteund de webcam geen USB 2.0, of de poort is al gewoon USB 2.0 waar je hem op aansluit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Moning2 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:12:
Hispeed is usb2
Wat ik uit je plaatje kan halen is dat er een card reader op je usb2 poort zit. Is dit niet de 7 pins aansluiting op je moederbord zelf? Bij moederborden zit er meestal onderaan een 7pins aansluiting waar USB##### (of iets dergelijks) bij staat waarop je extra USB poorten kunt aansluiten. Misschien zijn alleen die USB2 bij jouw moederbord...
Lijkt me sterk aangezien de USB poorten gewoon van de southbridge komen en die is op dit moederbord de Intel ICH8 die toch gewoon USB 2.0 support heeft. Op oudere moederborden kwam je wel eens tegen dat niet alle poorten USB 2.0 waren.

• R.E.
Op het plaatje op de website van MSI staat dat alle 4 de poorten standaard op het moederbord, USB2 poorten zijn. Ik ben een poging aan het doen de handleiding te downloaden, maar die site is wel erg traag.....

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:12:
[...]

Hispeed is usb2
De PC is wel in elkaar gezet door iemand die er veel verstand van heeft, volgens mij moet dat dan wel goed aangesloten zijn.
E-Vix schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:16:
Op het moment dat je hem aansluit op je computer, krijg je dan ook de melding dat het apparaat sneller kan werken indien hij aangesloten wordt op een USB 2.0 poort?
Zo nee, dan ondersteund de webcam geen USB 2.0, of de poort is al gewoon USB 2.0 waar je hem op aansluit.
Ik heb die melding nog nooit gehad. Mijn webcam: Logitech QuickCam® Communicate STX (link).
Is wel een camera die USB 2.0 ondersteund.
R.E. schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:25:
Op het plaatje op de website van MSI staat dat alle 4 de poorten standaard op het moederbord, USB2 poorten zijn. Ik ben een poging aan het doen de handleiding te downloaden, maar die site is wel erg traag.....
http://global.msi.com.tw/...file&dno=6438&type=manual

---

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-02 11:13
Is het niet gewoon te donker in de kamer waar je de cam gebruikt, zodat de camera een erg lage framerate aanhoudt?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je de melding niet hebt gehad, dan draait hij gewoon op USB 2.0. Ik denk dat de Logitech medewerker niet al te snugger geweest is en je verkeerd advies gegeven heeft.

In welk programma zie je je beeld overigens vertraagd en wazig terug? Toevallig in MSN? Want dan kan het ook gewoon een probleem zijn met je internet verbinding. Wat je op de cam in MSN ziet is namelijk wat de persoon aan de andere kant te zien krijgt. Oftewel, bij een langzame of slechte verbinding krijg jij jezelf ook langzaam en wazig te zien.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk ook dat die telefonisch medewerker het niet snapt, het zal dan al wel gewoon op usb 2.0 draaien.
ik neem het op in het programma van logitech (quickcapture), beschik tevens over de nieuwste software/drivers van logitech.

verder is het in de kamer niet donker en draai ik geen zware programma's. verder is mijn pc niet traag en goed onderhouden.
relevante specs: specs: Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz / 3072 MB RAM geheugen.

• R.E.
Heb je USB legacy support op disable staan in de BIOS onder Integrated Peripherals? Als dat op Enabled staat, is dat het probleem....

Voor de duidelijkheid, dat moet dus op disabled staan!

[ Voor 19% gewijzigd door R.E. op 24-01-2008 22:41 ]

Vette shit!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
USB Legacy support heeft niets met USB 1.1 of 2.0 te maken voor zover ik weet. Bij mij staat het aan en het zorgt er alleen voor dat mijn USB toetsenbord en muis in een DOS omgeving of in het BIOS werken.

Al mijn USB 2.0 apparaten werken ook netjes op de volle snelheid.

Kijk ook eens op deze website.

[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-01-2008 22:59 ]

• Moning2
Heb je toevallig een ander systeem om de camera op te testen?

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 20:34
Heb je toevallig low light boost aanstaan? Die zorgt er bij mij namelijk voor dat het beeld vertraagd en wazig word als ik dat hoofd van mij beweeg ^^

• R.E.
Admiral Freebee schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:58:
USB Legacy support heeft niets met USB 1.1 of 2.0 te maken voor zover ik weet. Bij mij staat het aan en het zorgt er alleen voor dat mijn USB toetsenbord en muis in een DOS omgeving of in het BIOS werken.

Al mijn USB 2.0 apparaten werken ook netjes op de volle snelheid.

Kijk ook eens op deze website.
In de handleiding staat, dat als hij meer USB wil gebruiken dan alleen zijn muis, hij legacy support op disable moet hebben staan (heb hem nu niet bijdehand, dus kan het niet controlleren). Je kunt het vinden in de engelse variant van zijn handleiding. Zal eens kijken of ik hier de handleiding kan downloaden......

Vette shit!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 20:34
R.E. schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:06:
[...]

In de handleiding staat, dat als hij meer USB wil gebruiken dan alleen zijn muis, hij legacy support op disable moet hebben staan (heb hem nu niet bijdehand, dus kan het niet controlleren). Je kunt het vinden in de engelse variant van zijn handleiding. Zal eens kijken of ik hier de handleiding kan downloaden......
Dan is dat moederbord afhankelijk. Mijn ik heb ook legacy usb support aanstaan, maar ik gebruik ook gewoon een logitech webcam en andere USB apparatuur.

Verwijderd

na een periode heb ik besloten om maar weer eens aan de slag te gaan met dit probleempje (erg druk gehad). het probleem is namelijk nog steeds niet verholpen.

in heb ik mijn bios gekeken en vind nergens iets over USB legacy. ook als ik bijvoorbeeld kijk onder Integrated Peripherals zie ik dat niet staan. wel staat er onder Integrated Peripherals:

USB Controler
USB Keyboard support
USB Mouse support

en die staan allemaal op enable, moet ik er 1 daarvan op disable zetten?

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:55:
na een periode heb ik besloten om maar weer eens aan de slag te gaan met dit probleempje (erg druk gehad). het probleem is namelijk nog steeds niet verholpen.

in heb ik mijn bios gekeken en vind nergens iets over USB legacy. ook als ik bijvoorbeeld kijk onder Integrated Peripherals zie ik dat niet staan. wel staat er onder Integrated Peripherals:

USB Controler
USB Keyboard support
USB Mouse support

en die staan allemaal op enable, moet ik er 1 daarvan op disable zetten?
USB keyboard en USB mouse zijn voor legacy support van deze peripherals, de USB controller moet aan staan anders heb je helemaal geen USB :)

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:02:
[...]

USB keyboard en USB mouse zijn voor legacy support van deze peripherals, de USB controller moet aan staan anders heb je helemaal geen USB :)
dus dat staat allemaal wel goed?

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:11:
[...]

dus dat staat allemaal wel goed?
Als USB controller aan staat maakt de rest niet uit en zou je webcam gewoon juist moeten werken, probeer het met USB keyboard en mouse uit eens (als je dit niet nodig hebt)

[ Voor 14% gewijzigd door Moning2 op 12-03-2008 21:30 ]

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:29:
[...]

Als USB controller aan staat maakt de rest niet uit en zou je webcam gewoon juist moeten werken, probeer het met USB keyboard en mouse uit eens (als je dit niet nodig hebt)
ik heb een draadloose mous en toetsenbord. beide via usb aangesloten. als ik die 2 uitschakel kan ik dat later wel weer inschakelen (Via het opstarten door de DEL toets in te drukken zodat ik in de bios kom)?

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:48:
[...]

ik heb een draadloose mous en toetsenbord. beide via usb aangesloten. als ik die 2 uitschakel kan ik dat later wel weer inschakelen (Via het opstarten door de DEL toets in te drukken zodat ik in de bios kom)?
http://www.intel.com/support/peripherals/sb/cs-011939.htm

Misschien werkt het uiteindelijk nog wel, maar probeer het alleen als je een PS/2 keyboard kunt gebruiken voor de zekerheid
Pagina: 1