Voor mijn huidige website heb ik in de database een tabel met gebruikers. Ik wil echter aan de site een forum koppelen, en wil hiervoor gebruik maken van Open Source software. Maar dit forum zou dan een aparte user-tabel krijgen, terwijl ik wil dat je slechts eenmaal hoeft te registeren.
Wat is nu de handigste manier om dit op te lossen? Zelf dat ik het volgende:
Iedereen registreert zich op de site. Bij eerste keer inloggen op forum worden de gegevens gekopieerd naar de forum-user-tabel. Wachtwoord veranderen/opvragen moet dan ook alleen via de site lopen en in beiden tabellen worden aangepast.
Of heeft iemand een ander idee? Vaak zijn de usertabellen van die fora dusdanig uitgebreid dat totaal integreren niet te doen is.
Wat is nu de handigste manier om dit op te lossen? Zelf dat ik het volgende:
Iedereen registreert zich op de site. Bij eerste keer inloggen op forum worden de gegevens gekopieerd naar de forum-user-tabel. Wachtwoord veranderen/opvragen moet dan ook alleen via de site lopen en in beiden tabellen worden aangepast.
Of heeft iemand een ander idee? Vaak zijn de usertabellen van die fora dusdanig uitgebreid dat totaal integreren niet te doen is.