Introfilm voor dvd-menu plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 19:45
Na Google afgestruind te hebben en GoT doorzocht te hebben, heb ik helaas nog geen oplossing voor mijn vraagstukje kunnen vinden. Vandaar dit topic.

Ik heb hier een stuk of 10 dvd's van m'n werk waarbij er per dvd meerdere van onze afdelingen te zien zijn. Ik ben nu bezig om alle stukken van mijn afdeling eraf te halen en 1 compilatiedvd te maken voor m'n collega's op deze afdeling.

Op de orginele dvd's is op het moment dat de dvd start eerst een introfilmpje van ongeveer 1 minuut te zien waarna het menu verschijnt. Ik heb het introfilmpje inmiddels ook te pakken, maar heb geen flauw idee hoe ik ervoor zorg dat ik eerst het introfilmpje zie bij de dvd en dan pas het menu krijg. Iemand enig idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Niek_ op 24-01-2008 12:20 ]

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je dit niet met Sony Vegas of met Nero Vision Express doen?
Welke applicatie gebruik je trouwens, want daar lees ik niets over? ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Niek_
De applicaties, ik heb beschikking over:
- Nero Vision Express
- Adobe Encore 1.5
- DVDMaestro

Maar als je een ander programma aanraad hoor ik het natuurlijk graag.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De meeste dvd-authoring-applicaties hebben gewoon een soort van 'boomstructuur' -view waarin screens kunnen worden gezet, sleep je daar een filmpje als eerste element erin, wordt deze automatisch afgespeelt.

dat is gewoon een standaard functionaliteit, waar je niks speciaals voor hoeft te doen.. en wat heel eenvoudig en zeer instinctief te doen is.
Enkel DVDMaestro kent een wat moeilijke en minder visuele structuur.... daar heb ej een venster met 'connections', bepaalde vaste waardes.. welke een standaard 'first Play' optie als eerste heeft, daarin kun je dan een '.mpv' file instellen (DVDMaestro accepteerd enkel die speciaal voorgerenderde files)

heb je dat al geprobeerd, waar loopt het dan mis?

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 24-01-2008 12:31 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Niek_
Ik was niet bekend met die structuur-opbouw. Ik zal DVDMaestro eerst even links laten liggen en ga aan de gang met Adobe Encore, kijken of die met de 'boomstructuur' werkt. Zal het hier nog even laten weten.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Niek_ schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:37:
Ik zal DVDMaestro eerst even links laten liggen ..
kan ik je ook aanraden, DVDMaestro heeft misschien wel de meeste mogelijkheden zeker als je duidelijk eigen ideeen bij menu's mouseovers en allerhande menu-gedrag wilt hebben (waarin DVD als formaat sowieso erg beperkt is, het aantal states is zeer beperkt en je moet altijd gebruik maken van eigenlijk drie lagen, een normale laag, een masklaag en één 'state'-laag)
maar heeft een enorm steile leercurve en een 'ramp-interface'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
In Adobe Encore (CS3 in mijn geval, maar zal weinig afwijken van v1.5) is het erg eenvoudig. In je workspace heb je een tabblad 'Flowchart'. Hier kun je heel makkelijk aangeven (door middel van pijltjes draggen) dat bijvoorbeeld Chapter 1 van je timeline begint met afspelen voordat je in het menu komt.

smile an everlasting smile

• Niek_
Crap, Adobe Encore wil de films niet importeren. Krijg de volgende melding:
Could not import this file ...
Video Files for this project must have a resolution of 720*576 or 704*576.

Dat kan kloppen, als ik bij de eigenschappen van de filmpjes kijk dan zijn ze allemaal 720 x 544.
Ik ben hier op GoT 1 topic tegengekomen die hetzelfde probleem had [Adobe Encore] Import Assets probleem maar daar wordt niet echt duidelijk een oplossing genoemd, ook Google helpt me niet echt verder... Iemand misschien meer informatie?

• Niek_
Ik heb het voor elkaar gekregen. Na Adobe heb ik Nero Vision Express eens goed bekeken. Wat bleek, je kan in het scherm na het toevoegen van de video's bij de opties aangeven dat je een intro voor het menu wil. Als intro kan je vanalles toevoegen (muziek/film). Iedereen hier bedankt voor de reacties.
Pagina: 1