Toon posts:

adsl vs adsl-2 gelijke afstand centrale meer snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

een kennis van mij heeft een adsl abbo maar een lousy snelheid (max 512kb). Dit komt door de afstand naar de centrale. Zou een adsl-2 abbo meer leveren??

cabelen is geen optie.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Het zou in theorie kunnen, omdat je met ADSL 2 net iets meer snelheid uit de lijn kan halen op lange afstand. Echter, gezien het feit dat je kennis slechts 512kb haalt is of de lijn enorm lang (als in 6+ km) of enorm slecht.
ADSL 2 gaat waarschijnlijk geen winst op leveren gezien de vermoedelijke afstand, en het kan zelfs zijn dat je kennis ooit op ADSL 2 gezeten heeft en door de ISP terug is gezet naar ADSL 1 om de lijn stabieler te krijgen.

Daarnaast is het uberhaupt de vraag of de telefooncentrale waar je kennis op aangesloten zit ADSL 2 gereed is gemaakt. KPN doet het niet meer, omdat men bezig is met de uitrol van ALL IP en glasvezel. Andere telco's investeren waarschijnlijk ook niet meer in de uitrol van ADSL 2(+) omdat ook zij straks gebruik gaan maken van allip/glas/vdsl.

Bovenstaande daargelaten kan niemand een daadwerkelijk zinvol antwoord geven zonder de desbetreffende fysieke lijn vanuit de centrale door te meten, om te kijken wat de lijn nu doet, hoe lang deze is, wat het huidige profiel is, en wat de kwaliteit is. De enige die dat kan, is de provider van je kennis.

Ik ben bang dat kabel een betere optie gaat worden, mits dat er verkrijgbaar is. Daarmee zou je meer snelheid moeten kunnen halen.

Anders kom je op een oplossing zoals het bundelen van verschillende ADSL lijnen, met de daarbij behorende kosten voor het aanleggen van nieuwe telefoonlijnen, is/ra's etc. En dat is alleen zakelijk interessant denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door _Mystikal_ op 24-01-2008 14:06 ]