Rekenprobleem in Excel

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een Excel-sheet voor het registreren van het aantal uren dat ik voor klanten bezig ben.

In de FILE is op tabblad Klant 1 en Klant 2 de registratie per klant te zien. De werkzaamheden worden onderverdeeld per maand. Tenslotte moet het aantal uren per maand van de tabbladen per maand opgeteld worden en op het eerste tabblad weergegeven worden. Wie weet hoe ik dit op kan lossen? Het is de bedoeling dat de sheet continu doorteld, dus bij ieder wijziging moet alles mee wijzigen. Verder moeten op de tabbladen van de klanten ook verschillende rijen toegevoegd kunnen worden, omdat niet iedere maand evenveel dagen gewerkt wordt. Dit mag dan geen gevolg hebben voor de optelling van de uren. Dit moet gewoon door gaan.

Wie kan mij hier bij helpen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 13:34

job

Waar loop je nou eigenlijk vast?
Je hebt de auto som functie om meerdere cellen bijelkaar op te tellen.
(de autosom is niet beperkt aan 1 kolom, je kan net zo goed 2/3/4 kolommen selecteren).

Daarnaast is het doodeenvoudig om sheets aan elkaar te koppelen.
De makkelijke manier. Je typt in de functiebalk het 'is' teken (=) en klikt de velden aan die je wilt gebruiken.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 19:07

Dido

heforshe

Iets als
code:
1
=MONTH(B2)

in kolom E van je klant-tabs (die kolom kun je vervolgens verbergen.

En dan
code:
1
=SUMIF('Klant 1'!E:E,1,'Klant 1'!D:D)

In B2 van je totaal-sheet?

Als je een rij boven je maanden opneemt met de cijfers 1-12 kunt je de '1' in die formule door B1 vervangen en kun je je formule doorkopieren naar rechts.
Voor KLant twee uiteraard hetzelfde, maar de sheetnaam aanpassen :)

Wat betekent mijn avatar?

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Iedereen bedankt. Ik heb nu alles werkend gekregen.