[Leopard] Raar bestand in trash

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/raar.jpg

Opeens merkte ik op dat mijn trash can altijd wat in zich had, ook na het legen. Toen ik het opende zat een raar bestandje in dat dateert uit 1904? Ik kan het wegkrijgen door de file eruit te slepen, dan verdwijnt ie zomaar, maar elke keer als ik iets delete dan is het weer terug. Ik heb het internet al afgestruind maar kan niks vinden om het op te lossen :(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Dus als je hem bv. op je desktop kopieert verdwijnt hij? Anders kun je namelijk even de terminal induiken en mbv het rm commando je file verwijderen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Tik dit eens in de terminal:
sudo rm -f ~/.Trash/*

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
F r a n k D schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:09:
een raar bestandje in dat dateert uit 1904?
1 januari 1904 is de 'nuldatum' onder het oude Mac OS, oftewel de tijd die wordt aangegeven als er een 0 of lege waarde in het LongDateTime format staat bij een Carbon programma :)

• F r a n k D
  • Laatst online: 07-11-2025
zAo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:11:
Tik dit eens in de terminal:
sudo rm -f ~/.Trash/*
Sudo heeft helaas niet geholpen :(
benoni schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:17:
[...]

1 januari 1904 is de 'nuldatum' onder het oude Mac OS, oftewel de tijd die wordt aangegeven als er een 0 of lege waarde in het LongDateTime format staat bij een Carbon programma :)
Dat wist ik niet :P

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Het is niet toevallig een bestandje dat van een externe of 2de drive komt? Dan moet je hem vanaf daar namelijk verwijderen met dat commando.

Als het komt van een volume die ook door Windows wordt gebruikt (in FAT staat bijvoorbeeld), zou ik het via Windows proberen te verwijderen. Zet dan wel even de optie aan om verborgen bestanden en mappen te tonen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• cmegens
  • Laatst online: 23-01 13:12
Ik heb het ook, precies hetzelfde bestand. Geen idee hoe het weg te krijgen...

Ik heb de interne schijf van mijn Macbook opgedeeld in een FAT en een Mac partitie, voor bootcamp en Mac Os.

Ook heb ik nog een externe schijf met HFS en FAT partities. Het bestand staat echter ook in mijn prullenmand als ik de externe schijf unmount....

Heeft iemand een oplossing. Wordt er gestoord van! |:(

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Als een file in de trash zit kun je er met de rechter muisknop op klikken en dan 'toon info' doen, daar staat ook de fysieke locatie in 'unix taal'. Als je die locatie copieert en plakt achter het 'rm' commando in de Terminal ga ik er vanuit dat het bestandje weg moet zijn.

http://twitter.com/randalpeelen

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Ik heb deze in de root van m'n HD staan:

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/vreemdnaam691.png

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Gabliboeba schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:27:
Ik heb deze in de root van m'n HD staan:

[afbeelding]
Zoiets heb ik ook in de root van m'n HD staan, geen idee hoe dat daar is gekomen, ik heb geen illegale software op m'n mac staan (daar heb ik een windowsbak voor :X )

Verwijderd

WTF, ik wilde net een topic aanmaken omdat ik dit bestand in mijn windows hd (bootcamp partitie heb zitten) heel apart dit allemaal, heb ook dezelfde bestandsnaam.

edit: even doorgelezen en dit heb ik geprobeerd tot dusver:

in osx op verschillende manieren (secure empty trash, een programma om het "bruteforce" te verwijderen en renamen)

in windows heb ik unlocker gebruikt en verschillende commands om het te renamen/deleten.
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/20fdcv7.png
via MainMenu secure empty trash gebprobeert, deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2duc8t0.png

wie weet hier iets op, wordt er helemaal gestoord van, kan me echt ergeren aan alleen al mn trash icon dat zo "vol" blijft :9

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 19:31 ]

Verwijderd

Alt + Option + Shift + Backspace al geprobeerd? Die toetsencombinatie indrukken als je op je bureaublad staat :)

Verwijderd

ik heb een oude linux distributie die onder VMware fusion stond verwijderd (ik had hem in VMware al verwijderd maar op de (gepartitioneerde windows) hardeschijf stond nog een map met daarin enkele bestanden, die heb ik verwijderd en het rare bestand ging mee. Aah wat voelt een lege trash lekker ;) Hoop dat dit enkele andere mensen ook zal helpen.
Pagina: 1