Toon posts:

Acer Aspire AS7520G - 503G50Mi

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen omdat aan mijn vorige laptop voor 300 euro schade zit. Deze kan ik nog wel gebruiken maar stekker maakt geen contact meer en mijn computer valt uit als ik hem op til (heeft met de accu te maken). Dit was een Acer travelmate (ik geloof 4400).

Nu ben ik dus van plan een nieuwe laptop te kopen waar ik fatsoenlijk op kan gamen en ik ga volgend jaar op kamers in Groningen dus ik wil hem kunnen gebruiken als een gewone desktop. Toen kwam ik de Acer Aspire AS7520G - 503G50Mi tegen, zitten enorm veel leuke dingen in. Maar mijn vraag is, je hoord heel vaak slechte dingen over acer, dus is het wel verstandig om een acer te kopen? Want ik moet hem wel meenemen in de trein, wel in een tas uiteraard. En verder gewoon of dit een leuke laptop is.

De specificaties:
Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
Processor: Mobile AMD Turion 64 X2 TL60 (2.00GHz)
Bussnelheid: 1600MHz
L2 Cache: 1MB
Geheugen: 3GB (1x2GB & 1x1GB) DDR2 SDRAM PC5300
Videokaart: nVidia GeForce 8400M G 256MB VRAM (up to 896MB Turbo Cache)
Harddisk: 500GB (2x250GB) 5400rpm
Optische drive: Super Multi DVD-RW DL
LAN 100Mbps
WLAN 54Mbps
5-in-1 Card-Reader
0.3 Megapixel Webcam
6-Cells Batterij
Microsoft Windows Vista Home Premium
Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days)

Verder, er zit 1 jaar garantie op, is het dan misschien verstandig om dit te verlengen naar 3 jaar? En wat zijn de kosten hiervan?

Groetjes,

Sebastiaan

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Je kunt beter een 15,4" model nemen, past exact in de meeste rugzakken, prima te gebruiken als DTR.

Verder heb ik slechte ervaringen met Acer laptops (velen ook in de klas gesneuveld in het 1e jaar). Loop wat winekls langs en kijk hoe stevig bepaalde laptops zijn. Je moet hem wel elke dag mee (ook vaak naar school (bij mijn opleiding elektro kan ik niet zonder bv)).

Zelf heb ik een Asus genomen omdat die gewoon stevig aanvoelt. Bepaalde merken zijn net iets duurder maar je krijgt er ook meer voor terug. Ik weet neit wat je budget is en of je games speelt. Een Asus F3 serie is zeker een leuke laptop. Persoonlijk heb ik gewoon het gevoel dat je bij een merk als Asus en ook HP ed iets meer terug krijgt. Ik merk bij mn Asus dat er net wat meer geld wordt besteed aan de case en de stevigheid, je krijgt wel standaard 2 jaar garantie, er wordt wel netjes bij veel laptops een muis en een tasje meegeleverd (de F3 serie bv), had wel een exotische aansluiting zoals DVI destijds, schroeven die wel goed vast zaten (oa toetsenbord dat niet trilt). van die kleine puntjes die mij anderhalf jaar een Asus deden nemen omdat het me vertrouwen gaf.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 24-01-2008 10:49 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. moet nazoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.