Doe het zelf Fotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
(jarig!)
hmm ok ..

Dit is misschien een beethe spam haha. Maar ik heb net een blog opgestart over Doe het zelf Fotografie.

Ik ben een fan van DIY en vooral op gebied van fotografie. De meeste tutorials zijn allemaal in het engels (op zich geen moeite mee) en de materialen die men dan koopt, kopen ze meestal vb in een Wallmart of zo.

Alleen wij hebben geen Wallmart, maar natuurlijk wel soortgelijke (Gamma/Praxis) dus ook niet precies dezelfde materialen.

Dus ik dacht, waarom geen blog voor Nederlanders die ook graag zelf DIY projecten zijn begonnen en deze willen laten zien (hoe het gedaan is, waar de materialen gekocht zijn) zodat andere DIY fans dit ook kunnen doen.

Ik zal binnenkort een eigen projectje op de blog zetten, maar hoop natuurlijk dat er ook andere mensen die gaan posten.

Nou laters,

oh ja de link: -knip-

[ Voor 2% gewijzigd door Zoefff op 24-01-2008 10:46 ]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
thalyric schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:09:
hmm ok ..

Dit is misschien een beethe spam haha. Maar ik heb net een blog opgestart over Doe het zelf Fotografie.

Ik ben een fan van DIY en vooral op gebied van fotografie. De meeste tutorials zijn allemaal in het engels (op zich geen moeite mee) en de materialen die men dan koopt, kopen ze meestal vb in een Wallmart of zo.

Alleen wij hebben geen Wallmart, maar natuurlijk wel soortgelijke (Gamma/Praxis) dus ook niet precies dezelfde materialen.

Dus ik dacht, waarom geen blog voor Nederlanders die ook graag zelf DIY projecten zijn begonnen en deze willen laten zien (hoe het gedaan is, waar de materialen gekocht zijn) zodat andere DIY fans dit ook kunnen doen.

Ik zal binnenkort een eigen projectje op de blog zetten, maar hoop natuurlijk dat er ook andere mensen die gaan posten.

Nou laters,

oh ja de link: -knip-
Ik heb afgelopen weekend wat portretfoto's moeten maken voor mijn fotocursus.

Voor 55 euro aan materiaal gehaald:
- 2 x witte paraplu
- 2 x 150 watt bouwlamp
- gordijnstof van de markt

De statieven had ik geleend, evenaals een 500 watt bouwlamp die op de grond lag voor accentverlichting.

Resultaat van de fotostudio:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/cynthia/studio/Afbeelding334%20(Large).jpg

Fotoresultaat (niet geflitst!):
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/cynthia/Img0126.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/cynthia/Img0130.jpg

Wat ik echt jammer vind is de neusschaduw, ik had namelijk geen reflectie scherm om het weg te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 24-01-2008 10:45 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 23:47
hoezo nederlandstalige site ? Jouw blog bevat 1 post, en 't is in 't engels.
Net als de beschrijving van je blog ...

https://fgheysels.github.io/

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met bouwlampen had je waarschijnlijk de kleurtemperatuur op 3200k moeten instellen?

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Jeroenz18 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:16:
[...]Wat ik echt jammer vind is de neusschaduw, ik had namelijk geen reflectie scherm om het weg te werken.
ben je zo DIY bezig, kan je niet aan piepschuim denken...

maar schaduw zorgt juist voor wat diepte in je foto. alleen dat van onderen belichten :N sowieso is het resultaat niet zo geweldig, ga toch lekker naar buiten voor die portretfoto's.

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
(jarig!)
whoami schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:20:
hoezo nederlandstalige site ? Jouw blog bevat 1 post, en 't is in 't engels.
Net als de beschrijving van je blog ...
klopt .. is 1e blog zodat de toevallige engelse bezoeker weet dat in het nederlands is. Daarna gaat dus alles gewoon in het nederlands.

En als je de beschrijving van de blog verder had gelezen zie je ook dat er een nederlandse tekst in staat. Moet misschien nog ff een break tussen zetten.

edit: heb ff de omschrijving omgedraaid.

[ Voor 4% gewijzigd door thalyric op 24-01-2008 10:33 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik zou idd naar buiten gaan.. ik vind 't licht op je fotos niet mooi, helemaal dat zwarte in de achtergrond.

|>

• jeroenzelle
Klopt, maar de manier van belichten was zo gevraagd.

En de grijsbalans is gecalibreerd d.m.v. een grijskaart.

Maar zelf vind ik ze ook nie zo oke gelukt hoor, het was meer om te laten zien wat mogelijk is.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
Als je wilt laten zien wat mogelijk is moet je denk ik ook je achtergrond goed uitlichten, en je licht omhoog schuiven. Wordt de boel niet gruwelijk heet zo?

|>

• jeroenzelle
Simon schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:39:
Als je wilt laten zien wat mogelijk is moet je denk ik ook je achtergrond goed uitlichten, en je licht omhoog schuiven. Wordt de boel niet gruwelijk heet zo?
Viel wel mee. Er ging jammer genoeg veel licht verloren in de paraplu's.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
hoe dan ook, het is geen reclame voor DIY.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Je eigen projecten hier in een topic showen is natuurlijk geen probleem (mits dit voldoet aan de policy natuurlijk), maar op deze manier is het gewoon spam. En dat is uiteraard niet toegestaan :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.