[Vista 64 bits] Random USBdevice installatie prompt*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnordkamp
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-12-2023
Tijdens het werken met mijn PC wordt ik willekeurig getrakteerd op een melding dat een USB-apparaat geinstalleerd wordt en even later een onbekend USB-apparaat is toegevoegd. Dut staat dan ook in apparaatbeheer als zijnde goed geinstalleerd als onbekend USB-apparaat. Dit gaat dan meestal direct weer weg en later volgt zich het eerder omschreven ritueel weer af. Ik ben eigenlijk ten einde raad hiermee. Ik heb de laatste chipsetdrivers van het moederbord geinstalleerd wat het probleem niet heeft verholpen. Mijn PC is een Dualcore E6600 en 2 GB geheugen. Het moederbord is een Asus P5B-E-plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Ik zou zeggen, trek alle USB apparaten los en ga het uitsluiten. Zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me. Als Windows een USB apparaat ontdekt dan is er ook daadwerkelijk ergens een USB apparaat aanwezig. Of in een USB aansluiting, of via de USB connectors op je moederbord (denk aan cardreaders enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat als je evt een sata schijf erin hebt hangen, deze ook gezien kunnen worden als usb-device (bij mij het geval... vrij irritant, maar verder geen consequenties, behalve dat je em bij "veilig hardware verwijderen" in het lijstje ziet staan ;))

Wel vreemd dat ie steeds blijft connecten en disconnecten.
Staat er iets in je logbestanden?

@The Realone hieronder: dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Ik geloof dat Vista daar geen "last" van had, correct me if I'm wrong though.