[W2K / W2k3] Defragmentatie tools ervaaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een defragmentatie plan. Hier draaien 46 servers die zowel 2000 als 2003 draaien. Deze zouden regelmatig buiten werk uren gedefragmenteerd moeten worden. Nu ben ik de volgende programma tegen gekomen:

Diskeeper 2008 server
O&O Defrag 10 Server Edition
Raxco PerfectDisk 8
Winternals Defrag Manager 4

Ik ben nu van plan om van elk een trial versie te downloaden en deze dan te testen in een testomgeving.

Heeft iemand ervaaring met 1 van deze producten (zowel positief als negatief) dan hoor ik het graag.

Over de situatie hier: Hier draaien zowel fysieke als virtuele servers in VMWare ESX. In totaal 46 server waarvan c.a. 20 virtueel. Verdeeld over 5 lokaties.

/edit Winternals valt blijkbaar af. Er is wel een nederlandse site http://www.winternals.nl/defragman.html maar als ik dan op download Eval klik krijg ik "Winternals offerings are no longer available for purchase. " direct van de Microsoft site.

[ Voor 14% gewijzigd door Roman op 24-01-2008 10:13 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Als het niks mag kosten: installeer JKdefrag (http://www.kessels.com/JkDefrag/) en laat het vanuit de scheduler lopen. Heb ik ook gedaan op een aantal W2K3 servers (file-, general purpose- en terminal servers) en het werkt. Je hebt wel last van gelockte files, maar ik neem aan dat je dat met andere tools ook hebt.

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Zelf heb ik goede ervaring met O&O Defrag 10 Server Edition, bij deze kan je ook schedules maken en veel settings instellen over de manier van fragmentatie

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is er mis met de built-in defragmentatie tool van Windows? Zoals ik al in het andere topic wat je aangemaakt hebt over defragmantatie is de built-in tool keurig met scripts aan te sturen. Hiermee wordt het mogelijk om eea remote en gescheduled uit te voeren.

Question Mark in "[W2K / W2K3] Defragmentatie nodig?"

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Dat met die scripts werkt alleen met 2003 en niet met 2000 en het moet voor de mensen die het moeten onderhouden wel makkelijk te doen zijn als ik weg ben.

Ik zal JKdefrag ook wel even bekijken. Alleen heeft die geen management functionaliteit. En ik denk dat het wel wat mag kosten.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Roman schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:13:
Dat met die scripts werkt alleen met 2003 en niet met 2000
Ah, logisch eigenlijk :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Heb je al gezocht naar reviews etc? Zijn van de meeste van deze producten toch wel aanwezig. Heb echt het gevoel dat je een paar trefwoorden opzoekt en dit forum aan het gebruiken bent als 1 grote vragenbak waar je alles maar in gooit.

Zoals je zelf al zegt, probeer Trials, ga opzoek, wat vind je klant lekker werken etc etc.

Wilde altijd al iets over computers weten

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb hele goede ervaringen met Diskeeper.
Goed te schedulen en leert zelf de rustpunten op je server.
In grote omgevingen eenvoudig centraal te beheren.

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1