Ik heb m'n rijbewijs in april 2003 gehaald, maar ik ben ook nooit ergens tegengekomen dat ik een puntenrijbewijs zou hebben. Ben zelf maar eens op zoek gegaan, waarna inderdaad bleek dat ik een puntenrijbewijs heb. Nog drie maandjes, dus ik kan nog iedere maand een punt scoren.
Toch vreemd, want op internet staat dat het in maart 2002 is ingevoerd. Dan had ik het vooraf toch kunnen weten. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het ergens na mijn rijexamen met terugwerkende kracht is ingevoerd.
Mijn vriendin heeft haar rijbewijs ook nog niet al te lang, ongeveer twee jaar. Een jaar geleden heeft ze een klein ongeluk veroorzaakt (fietser aangereden), politie is erbij gehaald. De aangereden fietser had enig letsel en is daarvoor naar het ziekenhuis geweest. Ze heeft vervolgens een (verhoogde?) boete gekregen voor het niet verlenen van voorrang. Ze heeft nooit bericht gehad over punten van het rijbewijs.
Is dat omdat er geen sprake was van een "strafrechtelijke veroordeling voor het veroorzaken van een ongeval met letsel"?
Wat ik me dus afvraag: word je überhaupt op de hoogte gesteld als je een punt hebt gescoord? Iemand ervaring, of iemand die weet hoe het hoort?
[
Voor 40% gewijzigd door
Positron op 24-01-2008 13:44
]
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!