Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Flash] buttons met dynamic text

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig in Flash met het bouwen van een eenvoudige navigatie/menu. Heb een button m'n library en deze wordt meerdere keren gebruikt. Iedere instance moet een tekst bevatten (menu-item) en deze tekst moet bij een rollover anders gepositioneerd worden binnen de button (en evt. andere kleur). Is dit de juiste manier of kan ik beter voor ieder menu item een andere button maken?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

TeeDee

CQB 241

Als ik je verhaal zo begrijp (en het e.e.a. er zelf bij verzin) plaats je via Scripting in een loop je button op je workspace, vervolgens een tekst in je button.

Het is een handig iets, want het scheelt als je natuurlijk later een wijziging in je button 'template' hebt hoef je niet alle buttons aan te passen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Nou, niet helemaal.

dit is de situatie zoals ik het zou willen. Heb nu een button template die ik (zelf) meerdere keren op mijn workspace plaats. Die buttons hebben instanties. Ik zou graag in script een tekst op de button willen plaatsen.
Deze tekst moet bij een rollover een ander kleur krijgen en/of van positie veranderen.

Dit krijg ik echter niet voor elkaar. Dus ik was benieuwd of dit kan (en zoja, hoe) of dat ik bijvoorbeeld beter meerdere buttons kan maken.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

welk form?
Via html en een Javascript var het e.e.a. vullen?

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:19:
welk form?
Via html en een Javascript var het e.e.a. vullen?
Ik bedoel de (flash) workspace. Die buttons sleep ik er dus in.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

- maak een tekst veld (dynText oid) in je button template
- plaats via ActiveScript de tekst in dynText

Vrij summier, maar goed, dat doe jij ook.

Pagina: 1