[Auto]Bluetooth carkit met RCA-out (tulp)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Na een hele avond zoeken met ons aller vriend Google maar hier een vraag gesteld:

Aangezien ik de Nederlandse radio tegenwoordig maar zo-zo vind, ben ik op zoek naar een Bluetooth-carkit welke het geluid (ook) met RCA uit kan sturen. Dan kan ik onderweg mijn favo internetstation op de telefoon aanzetten en die via BT naar mijn versterkers sturen. Ok, niet alle stations zijn even goede kwaliteit, maar ik heb ook een leuke muziekverzameling op de geheugenkaart die ik dan altijd nog kan afspelen als alternatief.

Is er iemand hier die al zo'n oplossing heeft of uberhaupt weet of dit te koop is? Het lijkt mij dat het niet erg ingewikkeld hoeft te zijn om zoiets te maken, dus hoeft ook niet duur te zijn. Heb wel kits gevonden bij navishop die via een 3,5mm jack uitsturen en dat kan natuurlijk redelijk eenvoudig naar RCA met een verloopkabeltje, maar die is 289 euro zonder RCA converter en bijzonder (onnodig naar mijn mening) uitgebreid dus te duur. Dit afgezien van het feit dat ik liever geen verloopjes gebruik...

Dus graag tips voor een betaalbare (euro of 100-150) kit waarmee je feitelijk je microfoon en luidspreker van je BT-apparaat verlengt en verder niets. Ik hoef geen telefoonboek van xxx posities, geen extra ruisonderdrukking etc, gewoon een microfoon en een RCA-uitgang die via BT werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:16
Dus je wilt via je telefoon radio luisteren onderweg in je auto?
Je kan ook even kijken naar een autoradio met bluetooth erin. Dan omzeil je het probleem met de carkit.
Ik weet dat ik je nu peren geef terwijl je appels vraagt, maar dit lijkt me toch een stuk minder omslachtig.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik zou ook absoluut voor hupie679's oplossing gaan. BT Autoradio, pairen met je mobiel, en klaar. Kun je ook meteen handsfree bellen.
Denk er wel om dat de radio én telefoon A2DP (bluetooth Advanced Audio Distribution Profile) hebben, anders gaat het niet lukken.

Ik heb een BT radio gehad, gekocht bij Karwei voor 99eu, deed het perfect!! Lees maar eens hier. (geruild omdat ik het eigenlijk niet nodig had en die 99eu goed kon gebruiken)
Conrad heeft er ook één, nog iets uitgebreider, 119eu: Renkforce CD-3310 CD-Tuner (artnr: 371112)

(deze hebben ook allebei nog eens USB en SD-card support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Als je nog een beetje performance wil, kun je kijken naar de JVC KD-BT1. Bluetooth carkit en auto radio in 1. USB aansluiting aan de achter, Er loopt hier een topic over waar je alle informatie kunt vinden.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
k0ewl schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:29:
Als je nog een beetje performance wil, kun je kijken naar de JVC KD-BT1. Bluetooth carkit en auto radio in 1. USB aansluiting aan de achter, Er loopt hier een topic over waar je alle informatie kunt vinden.
performance ? Wat voor CPU zit daar in dan? En hoeveel mem intern? :P :P

Kwaliteitsverschil wellicht ja, maar performance verschilt niet echt hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
Op zich aardig dat jullie wijzen op een autoradio met BT, maar dat wil ik dus juist niet. Ik heb inmiddels begrepen van een collega dat een Nokia 7nogiets-carkit een lijnuitgang heeft en die dus aan een versterker gehangen kan worden. Binnenkort dus maar even vragen bij een inbouwcenter of een Nokiawinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 10:34
Sony BT5000 ofoziets kan dat. Bluetooth streaming heet dat. Pioneer Module van de avic-d3 kan het ook BTB-200. De BT module van de avic-hd3 kan geen streaming aan. Dus even kijken of Bluetooth streaming gesupport is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251808

Beste Miglow,

Misschien heb ik de oplossing. Kijk maar eens op de website van www.pushyourego.com
Er bestaan namelijk carkits wele muziekbestanden van je telefoon of Ipod kunnen afspelen zonder dat deze aangesloten zijn. Misschien een leuek optie?
Pagina: 1