Soft AP en netwerkshares via wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
Hallo tweakers.

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen, dit kan mischien een erg pittig probleempje zijn.

Ik heb in mijn computer een goedkoop wifi kaartje van canyon met een ralink RT2500 chipset, ooit gekocht voor wifime om demo's naar mijn Nintendo DS te sturen. Ik heb deze omgetoverd tot een virtuele access point / Soft AP dankzij de fantastische gigabyte drivers (die zijn hier te vinden). Oh en nog een grappig punt, toen ik voor meer info zocht hierover zocht op dit forum vond ik ook een link naar de Ralink Soft AP faq die ik zelf ooit gemaakt heb jaren geleden :).

Nou werkt dit allemaal prima met internetsharing. Mijn Nintendo DS, Wii, PDA (HTC herald 4350) en een laptop van een huisgenoot kunnen er prima mee op internet. Ik heb er ook ondertussen WEP beveiliging op, werkt nog steeds fantastisch.

Maar nu komt het probleem. Met netwerken is het ook altijd leuk en handig om bestanden te delen. Ik heb een reeks netwerkshares op mijn computer, en via LAN is daar ook prima bij te komen. Maar via wifi is het niet te doen. Een nieuwe Vista laptop komt er niet bij, die ziet een Residential Gateway Device (De soft AP), maar geen shares hierop.

Nou is de vraag, is het mogelijk om op een manier via wifi bij de shares op mijn computer, en in de rest van het LAN netwerk te komen? Ik vraag me af als het uberhaupt mogelijk is, maar ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

Alvast Bedankt

• Captain_Duck
Wow nog geen een reply. Heeft niemand een idee?

Dan moet ik er maar van uitgaan dat het onmogelijk is op deze manier zeker...

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Zitten de pc's in dezelfde werkgroep?

• Captain_Duck
Yep eerste waar ik naar keek, allemaal lekker in de werkgroep MSHOME. Maar zelfs zonder correcte werkgroeps had ik de werkgroepen en dergelijke moeten zien :/

Verwijderd

Shares worden in een thuisnetwerk gevonden via broadcasts. Deze worden in de meeste gevallen niet doorgegeven via een router. Dus als je AP als router fungeert werkt het niet. Zie http://www.microsoft.com/...fi_brs_gwew.mspx?mfr=true

Je kunt vrij eenvoudig controleren of dit je probleem is. Open een dos-box (startmenu -> uitvoeren -> 'cmd') en type 'net view \\ip.adres.andere.pc'. Als je een lijst van de shares op de andere pc te zien krijgt werkt alles verder prima.

• Captain_Duck
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:13:
Shares worden in een thuisnetwerk gevonden via broadcasts. Deze worden in de meeste gevallen niet doorgegeven via een router. Dus als je AP als router fungeert werkt het niet. Zie http://www.microsoft.com/...fi_brs_gwew.mspx?mfr=true

Je kunt vrij eenvoudig controleren of dit je probleem is. Open een dos-box (startmenu -> uitvoeren -> 'cmd') en type 'net view \\ip.adres.andere.pc'. Als je een lijst van de shares op de andere pc te zien krijgt werkt alles verder prima.
Het is wat laat, maar verdomme je hebt gelijk. Gewoon IP'en invullen in explorer en je komt op de shares. Bedankt!
Pagina: 1