Bestanden en mappen hebben rare tekens op 1 partitie

Pagina: 1
Acties:

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-01 10:29

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Ben bezig geweest om meerdere schijven en DVD drives aan de gang te krijgen in 1 systeem. 1 SATA schijf, 2 IDE schijven en 2 IDE DVD drives.
De SATA schijf geeft geen problemen, echter 1 van de IDE drives heeft 1 partitie die opeens bestandsnamen heeft als ↵↵_~fkfs of zoiets. :?
Alle mappen en bestanden hebben deze namen en zijn niet meer te benaderen. Kan dit aan de harde schijf liggen? Zou vreemd zijn aangezien die andere partitie op de schijf geen problemen heeft.
Of zou het een rotte IDE kabel kunnen zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Het kan inderdaad een rotte kabel zijn of een ide stekker die er niet goed inzit.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Scally

Scally

Topicstarter
Hopelijk is de partitie dan niet blijvend corrupt.. zou toch niet mogen als ik alleen maar IDE kabels heb uitgewisseld en geprobeerd? Aan de jumperinstelling van die schijf heb ik ook niks veranderd.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heb je al een keer scandisk op die partitie losgelaten?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Scally

Scally

Topicstarter
Rainmaker schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:00:
Heb je al een keer scandisk op die partitie losgelaten?
Yep, hij geeft geen fouten aan maar is bijzonder snel klaar, ook met de oppervlaktescan.
Volgens mij leest ie t niet goed en slaat ie de hele controle maar over, zo lijkt het.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Scally schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:22:
Hopelijk is de partitie dan niet blijvend corrupt.. zou toch niet mogen als ik alleen maar IDE kabels heb uitgewisseld en geprobeerd? Aan de jumperinstelling van die schijf heb ik ook niks veranderd.
Als het zo blijft als je de kabels hebt vervangen moet je eens kijken of er niet een pennetje in de connector gedrukt is, verbogen of afgebroken, zowel op het mobo als op je schijf.(o ja, pennetje 20 ontbreekt bij ide schijven, dat is normaal :) ) Of Probeer hem eens in een andere ide poort.Als dat ook niet het geval is, is je filesystem corrupt denk ik.
Als je zegt scandisc, bedoel je dan chkdsk ? Probeer dat anders ook eens in de
commandline: chkdsk c: (of andere schijfletter ipv c: uiteraard) kijk eerst wat chkdsk geeft zonder de /f optie zodat je zeker weet dat hij je data kan repareren ipv het juist erger te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door blobber op 24-01-2008 19:26 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1