Toon posts:

Asus Pundit: BIOS flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb een tijdje terug een nieuwe Acer TFT-monitor gekocht, M'n PC is een Asus Pundit met een SiS 651 geintegreerde chipset (geen aparte videokaart dus)

Het lukt me echter niet die te draaien op de optimale resolutie van 1440x900. Enig speurwerk leerde me dat ik de bios zou moeten flashen om deze resolutie mogelijk te maken.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Volgens de site van Asus is flashen alleen mogelijk met diskette. Ik moest even diep in m'n geheugen graven om me te herinneren wat dat ook alweer was. Owja, die vierkante schijfjes waar maar liefst ruim een megabyte op past. 8)7 M'n PC heeft uiteraard geen diskette-station. Viavia nog ergesn een diskettestation en bijpassende diskettes gevonden... maar helaas, aansluiten lukt niet, omdat de IDE-kabel van m'n PC niet matcht met de aansluiting van het diskettestation.

Daarom een paar vragen:

- Kan dit niet handiger? Is er geen manier om de BIOS te flashen zonder diskette?
- Als het toch met een diskette moet, kan het ook via een diskettestation op USB?
- Als dat ook niet kan, waar haal ik een passende IDE-kabel vandaan? Zijn dat standaardmaten of moet ik pinnetjes gaan tellen?

Thanks alvast! _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Asus heeft een software tool om in windows je bios te flashen.
dat programma heet asus update utility.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 24-01-2008 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook gezien ja, maar als ik de site van Asus goed gelezen heb is die tool niet geschikt voor de Pundit. Of heb ik dat verkeerd gezien?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Maak een dual install met DOS en flash vanaf de hdd.

[ Voor 71% gewijzigd door PcDealer op 27-01-2008 17:52 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:58:
- Kan dit niet handiger? Is er geen manier om de BIOS te flashen zonder diskette?
Ja, je kan ook een bootable usb-stick of cd'tje gebruiken.
- Als het toch met een diskette moet, kan het ook via een diskettestation op USB?
Ja
- Als dat ook niet kan, waar haal ik een passende IDE-kabel vandaan? Zijn dat standaardmaten of moet ik pinnetjes gaan tellen?
Je moet geen ide-kabel gebruiken maar een floppy-drive kabel, die zijn iets smaller en druk je op de floppy drive connector op je mainboard.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:44:
Had ik ook gezien ja, maar als ik de site van Asus goed gelezen heb is die tool niet geschikt voor de Pundit. Of heb ik dat verkeerd gezien?
Weet ik niet.
Welke pundit heb je?

Op de asus site kom ik zover ik kijk bij de downoad sectie van een willekeurige pundit gewoon windows tools tegen om de bios up te daten.
Pagina: 1