Hardeschijf loopt vast op bepaalde sector.

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07-2025
Misschien kan iemand mij helpen met een probleem die mijn laptop al een tijdje ondervindt.

Elke bad sector scan, defragmentatie, of disk check tool crasht op mijn laptop.

Ik heb een complete uren durende memory check gedaan zodat het ram geheugen het probleem niet is, de laptop zelf is superstabiel. Nooit enig probleem ondervonden.

Ik ben er inmiddels achter dat de 'bad sector' zich bevind in een mp3 bestand. Als ik deze open gaat de disc activity LED uit, en reageert de laptop allen nogmaar op dingen van windows die in het RAM geheugen staan zoals ff op start klikken etc. De hardeschijf zelf is niet meer aan te roepen.

Het betreft een WDC WD1200BEVS-07LAT0 op een Amilo Pi 1536 van Fijitsu SIEMENS Computers.

Er zit nog garantie op en hij is ook 3 jaar tegen alles behalve een kernramp en burgeroorlog verzekerd, dus mijn vraag is, kan ik dit zelf nog softwarematig oplossen, of moet ik gewoon een nieuwe hardeschijf hebben?

Bij voorbaat dank. ;)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Als je nog garantie hebt is het simpel lijkt me. Backup de schijf en stuur hem op als RMA.

Wil je zelf aankloten, kun je HDD regenerator of Spinrite proberen. Deze tooltjes proberen bad sectors te repareren. Als er echter fysieke schade aan je schijf is, zal je schijf binnenkort alleen maar meer problemen gaan geven.

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik heb spinrite 6 even gerunt (ik had er nog naar gezocht maar was de naam ff kwijt), deze bleef wel draaien en detecteerde dus inderdaad 2 unrecoverable sectors, nu doet alles het weer... bedankt iig!