Acer notebook gaar touchpad (nieuw)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.991 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 01:45
hey allemaal kheb net @ de search een beetje zitten zoeken in op goegle, nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik waarscheinlijk de enigste ben met dit probleem :(.

Om maar het ijs te breken, ik heb vandaag mijn nieuwe acer aspire 5520G in ontvangst mogen nemen, nu is de laptop echt wel netjes en hij valt me echt niet tegen. MAAR,,

als ik aan het typen ben in google bijv en heb de cursor boven een link staan dan klikt hij automatisch alsof het touchpad klem zit, ofzo iets dergelijks dus heel erg lastig als ik dan nogal lastig dus nu zou een optie zijn de klik functie uitzetten maar dat vind ik juist niet fijn werken met dat knopje wat er onder zit.

weet wat het kan zijn laat het dan even weten groetjes john

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dus heel erg lastig als ik dan nogal lastig dus nu zou een optie zijn de klik functie uitzetten maar dat vind ik juist niet fijn werken met dat knopje wat er onder zit.
'Dus je vind het lastig maar uitzetten is lastig?
Je hebt bij de meeste touchpads gewoon de mogelijkheid om de klikfunctie als je op het touchpad drukt uit te zetten (dan moet je echt de knoppen gebruiken), op die manier kun je ook niet iets per ongeluk aantikken.

• BurnerT
neen het gaat niet over het perongeluk aanraken van het touchpadje maar over de behuizing van de laptop alsof de rand die om het touchpad zit (die hem een klein stukje overlapt) het touchpad indrukt

zodat ik een ongewenste muisklik krijg als ik mijn hand op de hard kunstof behuizing leg

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Je zou de touchpad opnieuw kunnen calibreren. misschien dat helpt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat dacht je ervan om 'm weer lekker terug te brengen naar de winkel, alwaar je het probleem uitlegt en zonodig demonstreert?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Een touchpad is volgens mij nog altijd warmte gevoelig. Plastic op kamertemperatuur lijkt me niet bepaald in de buurt te zitten van je 37 graden lichaamstemperatuur die dat ding ongeveer nodig zal hebben. Dus dat zal het hem vast niet zijn.

Ik weet neit hoe je het voorelkaar krijgt, maar druk je niet per ongeluk zelf half het knopje in, of raak je het touchpad? Ik vindt het iig knap wat je voorelkaar krijgt...

• BurnerT
het is al wat minder geworden nudat ik hem wat gebruikt heb ik heb er nu de afgelope 4 uur geen last meer van gehad,

ik denk dat het is gekomen omdat hij toen aan de lader lag en aan het installeren was, daarom wat warm ofzo.

en naar de winkel gaan is geen optie dan zou ik hem meteen RMA moeten doen (want hij komt van MCdos af) groothandel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GENETX schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:44:
Een touchpad is volgens mij nog altijd warmte gevoelig. Plastic op kamertemperatuur lijkt me niet bepaald in de buurt te zitten van je 37 graden lichaamstemperatuur die dat ding ongeveer nodig zal hebben. Dus dat zal het hem vast niet zijn.

Ik weet neit hoe je het voorelkaar krijgt, maar druk je niet per ongeluk zelf half het knopje in, of raak je het touchpad? Ik vindt het iig knap wat je voorelkaar krijgt...
Touchpads werken niet op basis van warmte, maar op basis van electrische geleiding. Plastic geleidt niet, je vinger wel (daarom werkt het ook niet als er iets tussen je vinger en het touchpad zit).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Terw_Dan schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:48:
[...]

Touchpads werken niet op basis van warmte, maar op basis van electrische geleiding. Plastic geleidt niet, je vinger wel (daarom werkt het ook niet als er iets tussen je vinger en het touchpad zit).
Weer wat geleerd :+, maar maakt idd voor de rest niet veel uit, je vinger blijft de enige optie.

• Prewien
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10-2024
ik heb dit pas later gehad bij mn oude toshiba laptop, heel raar.. ik was bezig en opeens klikte hij vanzelf, ik dacht wat gebeurt hier nou? want ik gebruikte mij usb muis :P dus er was zeker iets echt niet goed.. na een tijdje was het zo erg dat hij niet ophield.. bleef maar doorgaan... elke seconde ging t maar door... touchpad uitgedaan en maar met de usb verdergewerkt.. ondertussen soms even gekeken of t was opgehouden... volgende ochtend was hij helemaal afgekoeld en alles.. deed de touchpad weer aan en t bleef doorgaan... :P geloof t of niet ik heb een beetje op m'n touchpad lope meppen en hij luisterde naar me en deed het weer... een aantal maanden later gebeurde het weer.. moest m wel wat meer meppen geven dan de vorige keer... maar oke... het is denk ik gewoon een foute touchpad, want driver updates bij mij hielp niet.... inmiddels heb ik afstand gedaan van mijn toshiba l100 en heb mezelf voorgenomen nooit meer mijn geld vuil te maken aan een toshiba... zit nu 8er de haier laptop van mijn moeder en wacht op mijn dell inspiron 1720....

maar ik denk - nu ik gelezen heb dat het door elektrische leiding werkt ofzo - dat de touchpad elektrische schokken krijgt ofzo.. misschien dat mn touchpad toen weer op de goede plek schoof ofzo na een paar tikken....

• BurnerT
owja nu komen we met het volgende probleem aan:/ kut laptop

dat had ik al toen hij net nieuw was als ik typ dan kan hij me afentoe gewoon niet bijhouden dan freezed ie en dan na 3 sec weer los en hij registreert dan de knoppen die ik dan indruk ook niet.

spellen haperen tis gewoon kut ik heb hem al terug gezet naar factory defaults

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou `m toch echt even omruilen.. blijkbaar gaan er dingen mis met de input-devices (eerst je muis, en nu het toetsenbord).

kleine toevoeging; het zou handig zijn, als je je zinsbouw/interpunctie een beetje controleert. Je posts lezen niet superprettig.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01 12:01

mace

Sapere Aude

Als je een muis eraan hangt kan je geloof ik met Fn-F5 het touchpad uitzetten.
kan natuurlijk ook zonder muis, maar dat werkt zo lastig. :+

[ Voor 31% gewijzigd door mace op 01-02-2008 17:07 ]

• BurnerT
Michael Knight schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:05:
Ik zou `m toch echt even omruilen.. blijkbaar gaan er dingen mis met de input-devices (eerst je muis, en nu het toetsenbord).

kleine toevoeging; het zou handig zijn, als je je zinsbouw/interpunctie een beetje controleert. Je posts lezen niet superprettig.. :)
Sorry daarvoor,

Maar verder ik kan hem niet zo gemakkelijk omruilem omdat ik voor 2 maanden in zwitserland zit, daar heb ik hem ook voor gekocht namelijk. ik ga vanavond proberen XP te installeren dit zal wel moeilijk gaan worden maar ik ga het toch proberen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

BurnerT schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:09:
[...]

Sorry daarvoor,

Maar verder ik kan hem niet zo gemakkelijk omruilem omdat ik voor 2 maanden in zwitserland zit, daar heb ik hem ook voor gekocht namelijk. ik ga vanavond proberen XP te installeren dit zal wel moeilijk gaan worden maar ik ga het toch proberen.
Inderdaad lastig..

Misschien kun je een dagje draaien vanaf een zelfbootende linux-cd? (en kijken hoe de laptop draait)
Dan hoef je niet meteen je huidige installatie (waar waarschijnlijk al veel tijd en moeite in zit) te verwijderen.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BurnerT
ja dat is wel een goed idee een collega van me viel op dat da lichtje van de hdd om de seconde knippert en daarbij idle de cpu speed tussen de 2 en de 9 % zit en om de 10 sec een uitschieter naar de 20/30

ps. kan cool and quiet er iets mee te maken hebben hoe zet ik dat uit :s

[ Voor 16% gewijzigd door BurnerT op 01-02-2008 17:46 ]

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik kan je zeggen dat ik bij 2 ACER laptops precies hetzelfde had. Mijn acer 1362 had dat de muis soms vanzelfs beweegt/klik/je vinger negeert. En precies ditzelfde heeft mijn nicht ook bij der ACER travelmate (2 jaar oud, destijd 1400 euro). Mijn laptop was ook nog eens met 3 jaar helemaal kapot, dus voor mij nooit geen acer weer.

• BurnerT
volgens mij is het niet bijhouden van mijn typen verleden tijd nadat ik opnieuw een factory default gedaan heb.

nu is het zo dat in spelletjes nog steeds brak is.

Toch blijft mijn touchpad een eigen levenhouden (afentoe) maar deze is uit te schakelen met FN+F7 en heb me intelli 1.1a eraan gehangen.

maar nu is het volgende spelletjes doen nogsteeds kut:/ andere drivers kan je niet downloade @ nvidia.com want die verwijst me door naar de ACER site (omdat deze nvidia 8400m g turbocache (128 mb deticated) en tot 896 shared. alleen voor acer is ofzo?)

ik heb andere drivers geprobeert waarvan ik een ini file moest veranderen om deze toch te kunnen installen. maar dit mocht niet baten.

Ik vrees dat het toch een rma'tje gaat worden vanuit swiss naar nl :S

• BurnerT
Ondertussen weer in nederland,

Het warmte probleem is opgelost waarscheinlijk. Ik had de laptop geopend, geen stof te bekennen. ik haal de fan eruit, zie ik een geraamte die helemaal vol zit met stof.

ERG SLECHT VAN ACER. dit hadde ze veel mooier en practischer kunnen maken.

aangezien de laptop vaak op schoot/ bed overal neergezet word (waar ook stof komt)
Pagina: 1