Toon posts:

Magnetisch gevaarlijk voor PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn 3Com 10Mbit hub inruilen bij mijn pa voor een 100Mbit Sitecom, heel leuk!

Maar ik vroeg mij af deze is magnetisch, tenminste het staat op het plaatje op de voorkant. Is dit gevaarlijk? Ik zet hem namelijk helemaal bovenop mijn toren!

Thnx!

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 17:11 schreef Santana het volgende:
Ik kan mijn 3Com 10Mbit hub inruilen bij mijn pa voor een 100Mbit Sitecom, heel leuk!

Maar ik vroeg mij af deze is magnetisch, tenminste het staat op het plaatje op de voorkant. Is dit gevaarlijk? Ik zet hem namelijk helemaal bovenop mijn toren!

Thnx!
Als de HUB aan bepaalde regels moet voldoen, wat denk ik wel zo is, is'ie magnetisch afgeschermd, en als jij je toren dicht hebt zitten is die ook magnetisch afgeschermd, kan dus niet zoveel fout gaan, maar als je absolute zekerheid wilt zal je de fabrikant moeten bellen ofzo :)

of iemand die dezelfde hub heeft het laten uitproberen en hopen dat het fout gaat >:)

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Als je een monitor hebt moet je hem daar iig niet bovenop zetten, anders kan je je raster magnetiseren en die schade is redelijk blijvend.

door de magnetisme wordt de electronenstraal afgebogen en heb je kans dat die straal niet meer tegen je fosfor maar tegen je raster aankomt en dan krijg je allemaal lelijke of zwarte plekken, soms wel hele mooie maar irritante patronen.

maar de pc zelf kan er wel wat beter tegen.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik denk dat het niet verstandig is om het op de kast te zetten, plak hem gewoon maar aan de verwarming.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik heb een Sitecome 8 poorts 10/100 Switch.
En die heeft ook magnetische voeten..
Maar aan je kast, gaat OK hoor..
Of het makkelijk is, is een tweede, als je je kast vaak op of dicht doet.

Maar je kunt hem ook gewoon ergens neerleggen, hij verschuift niet zo snel.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!
Pagina: 1