S-video zwart-wit bij laptop uit USA

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo,

Heb hier een laptop uit amerika (een toshiba satellite x205-sli3) en het krijg enkel zwart-wit beeld op mijn TV: JVC (AV 32H5SU).

Heb tevens Nvidia 8600 GT in mijn laptop zitten en de laatste drivers geinstalleerd.

Het probleem is dat ik zowel als ik op beide systemen (laptop en tv) op PAL zet zwart wit beeld krijg en ook als ik NTSC gebruik. Bij handmatige en automatische detectie.
Heb via het NVIDIA configuratiescherm B/PAL gebruikt (nederland) en NTSC (verenigde staten). Maar mijn achtergrond blijft op mijn tv maar zwart wit ook al verander ik die tussen PAL en NTSC.

Bij mijn oude pc werket mijn S-video wel gewoon.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Kan het komen omdat mijn laptop uit amerika komt en ze daar standaard NTSC gebruiken (terwijl mijn TV die dus ook aan moet kunnen).

Alvast bedankt!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:55
Brik schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:22:
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Kan het komen omdat mijn laptop uit amerika komt en ze daar standaard NTSC gebruiken (terwijl mijn TV die dus ook aan moet kunnen).
Weet je dan wel zeker dat je TV met echte NTSC videosignalen om kan gaan?
De meeste TV's kunnen inderdaad overweg met 60HZ via RGB of PAL60 maar niet zomaar met NTSC composite of S-Video!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 14:43

Nickbn

Betrokken

ik had hetzelfde probleem, laptop op tv aangesloten en zwart wit

komt door een instelling die je op je tv zou moeten kunnen wijzigen. was iets met AV mode geloof ik.
iig, je moest m op s-video zetten.

• Brik
The_Doman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:25:
[...]

Weet je dan wel zeker dat je TV met echte NTSC videosignalen om kan gaan?
De meeste TV's kunnen inderdaad overweg met 60HZ via RGB of PAL60 maar niet zomaar met NTSC composite of S-Video!
Hij geeft de optie NTSC 3.58 en NTSC 4.43.
Zegt jou dat wat?

Maar als ik mijn laptop op B/PAL instel doet hij 't ook niet dus weet niet of daar het probleem ligt?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit is een veelvoorkomend probleem en staat duidelijk beschreven in De grote tv-out FAQ

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Brik
Alsof ik dat nog niet gedaan heb.

Maar dacht misschien dat het te maken had dat mijn laptop uit amerika komt? En daarom ook misschien op een andere manier opgelost moet worden (of geheel niet mogelijk is).

[ Voor 31% gewijzigd door Brik op 24-01-2008 18:29 ]

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 14:43

Nickbn

Betrokken

Dat je Lap uit Amerika komt hoeft denk ik niet zoveel uit te maken, bij mij had ik hetzelfde probleem, en dit was te verhelpen door de av modus op de tv van Scart naar s-video te zetten.

Helpt dat?

• Brik
Hmm
Heb nog wat onderzoek gedaan en hetvolgende kwam eruit.

Mijn oude pc weer aangesloten (waarmee ik gewoon kleur had) en die werkte ook niet meer. Alleen nog maar zwart-wit. Deze kaart stond echter wel standaard ingesteld op NTSC dus daar moet het niet aan liggen. Op mijn Tv kan ik namelijk bij kleurinstelling NTSC, PAL, SECAM of automatisch instellen.

Ik heb 4 AV kanalen (ext-1 ext-2 ext-3 ext-4) en bij ext-4 mijn S-video ingesteld (daar zie je ook het S-video plugje, bij de rest scart plugjes getekend). Verder kan ik hier niet zoveel instellen behalve dat er een pijl van TV naar Ext-2 loopt waarboven staan: copieren. Dit kan ik veranderen van EX-1/3/4 of TV naar ex-2 (waar die pijl dus tussen loopt), dit helpt echter allemaal niet....

Nu ik terugdenk is het denk ik allemaal begonnen nadat ik een xbox van een vriend op mijn tv probeerde aan te sluiten maar geen beeld gaf. Verder ook niet echt meer geprobeerd dus dat was evt wel te fixen. Zou dit er enig verband mee kunnen hebben?
Pagina: 1