[iPod Classic] Video uitgang mogelijkheden van de iPod

Pagina: 1
Acties:
  • 1.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimo0O0o
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 12:40
Goedendag,

ik heb nu een kleine twee weken een iPod Classic 160GB, en heb vanmiddag het speeltje op onze TV aangesloten, maar ik heb hiervoor een oude Universal Dock (groot rond IR raampje voorop, S-Video uit aan de achterkant) van een vriend gebruikt. Werkte overigens prima via S-video, alleen kreeg ik de SCART interface niet werkende toen ik twee verloopstukjes, S-video -> composite -> SCART, gebruikte.

Nu wil ik mijn eigen kabels halen om zelf de iPod op de TV aan te sluiten, maar heb de volgende vraag:

1) Kun je de kabels, die bij de oude 5e generatie iPod video's komen (die in de jackplug gaan), ook gebruiken op de iPod Classic?

2) Of ben ik nu gedoemd om een Universal Dock (waarbij op de Apple site mij niet duidelijk is wat voor uitgang deze aan de achterkant levert) te halen,

3) Óf moet ik zo'n absurd dure AV-composite/AV-component kabel te halen?

Ik wil eigenlijk best zo'n AV-component kabel halen, maar dit geeft weer het probleem dat ik het risico loop dat ik mijn iPod alsnog niet op elke TV aan kan sluiten, aangezien niet elke TV component ingang heeft. Als ik de AV-composite haal voel ik me ook weer zo bekocht, omdat deze kabel net zo duur is als de component en ik voor mijn gevoel zwaar veel geld neerleg voor een achterhaalde interface... }:O

Bedankt alvast, ook al is deze post wellicht niet helemaal gepast geplaatst... (kon zo snel geen andere topic hier vinden die deze vraag stelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimo0O0o
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 12:40
Ah, vele dank, biedt veel meer duidelijkheid dan de User's Manual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimo0O0o schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:14:
Goedendag,

ik heb nu een kleine twee weken een iPod Classic 160GB, en heb vanmiddag het speeltje op onze TV aangesloten, maar ik heb hiervoor een oude Universal Dock (groot rond IR raampje voorop, S-Video uit aan de achterkant) van een vriend gebruikt. Werkte overigens prima via S-video, alleen kreeg ik de SCART interface niet werkende toen ik twee verloopstukjes, S-video -> composite -> SCART, gebruikte.

Nu wil ik mijn eigen kabels halen om zelf de iPod op de TV aan te sluiten, maar heb de volgende vraag:

1) Kun je de kabels, die bij de oude 5e generatie iPod video's komen (die in de jackplug gaan), ook gebruiken op de iPod Classic?

2) Of ben ik nu gedoemd om een Universal Dock (waarbij op de Apple site mij niet duidelijk is wat voor uitgang deze aan de achterkant levert) te halen,

3) Óf moet ik zo'n absurd dure AV-composite/AV-component kabel te halen?

Ik wil eigenlijk best zo'n AV-component kabel halen, maar dit geeft weer het probleem dat ik het risico loop dat ik mijn iPod alsnog niet op elke TV aan kan sluiten, aangezien niet elke TV component ingang heeft. Als ik de AV-composite haal voel ik me ook weer zo bekocht, omdat deze kabel net zo duur is als de component en ik voor mijn gevoel zwaar veel geld neerleg voor een achterhaalde interface... }:O

Bedankt alvast, ook al is deze post wellicht niet helemaal gepast geplaatst... (kon zo snel geen andere topic hier vinden die deze vraag stelde)
Hallo,

Ik heb ook een tv uitvoer probleem met mijn ipod classic 160gb
Ik heb reeds alle fora en apple sites doorgelezen maar geen goed antwoord
Ik krijg geen beeld op mijn lcd tv als ik mijn ipod daarop aansluit.

Ik heb : -apple universal dock
-apple AV Component kabel
-ipod 6de generatie dus
tv out staat aan op PAL en breedbeeld
Op mijn TV kan ik component uitgang selecteren maar krijg dan zwart beeld.
Thuis geprobeerd op philips lcd tv : zelfde resultaat,zwart beeld.
kabel geruild: geen resultaat.
Volgens Apple heb ik alle juiste spullen maar het werkt dus niet.
Heeft iemand een oplossing????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je weet dat je alleen beeld krijgt op het moment dat je een foto of een video afspeelt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:53:
Je weet dat je alleen beeld krijgt op het moment dat je een foto of een video afspeelt?
Nou ,ik ging ervan uit dat ik ook gewoon de menu's e.d. op het scherm zou zien.dit werd mij ook verteld door de Apple helpdesk.
Maar foto's en video krijg ik ook niet te zien,alleen zwart beeld.
op de tv kan ik niets meer instellen component is gewoon te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt dus deze kabels: Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1454_/HT1454_3.jpg met exact dit dock: Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1454_/HT1454_11.jpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:56:
Je hebt dus deze kabels: [afbeelding] met exact dit dock: [afbeelding]?
Jep that's right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:56:
Je hebt dus deze kabels: [afbeelding] met exact dit dock: [afbeelding]?
Dat is dus de Apple universal dock, de nieuwe versie i.pv. de oudere ipod universal dock.
50 euro voor betaald en ook 50 voor de compo kabel,gelukkig werkt het geluid wel (rood en wit naar de surround set) maar ik zou ook graag beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je nu een Apple Universal Dock of een iPod Universal Dock? Het iPod Universal Dock heeft een S-video uitgang, terwijl de Apple Universal Dock dat niet heeft. Je kunt om te testen ook de AV kabel direct op de iPod aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de apple universal dock die van jouw plaatje dus,ik ga wel een keer naar de apple desk in de media markt dan laat ik hun ff testen met mijn spullen op een lcd tv daar ,dan ben ik benieuwd of het werkt.
ik post het resultaat wel.
rechtstreeks op de ipod heb ik ook geprobeerd trouwens en werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Hier heb ik ook een vraag over. Alleen duizeld het mij van alle ``technische termen``. Dus sorry als ik het ff simpel hou.

Ik heb een ipod 160 Gb.

Bij mijn zojuist aangekochte Nokia n95 zit een kabel waarmee ik de foto`s / filmpjes van die telefoon op tv kan afspelen.

De kabel is aan de ene kant die rood/wit/gele stekkertjes. en aan de andere kant gaat hij in de aansluiting waarin ook je oordopjes gaan.

Nu probeer ik het zelfde met mijn ipod. (immers het past ), maar nu krijg ik op mijn tv alleen geluid, en geen beeld.

Tv out optie op de ipod staat aan.

Weet iemand of dit echt niet kan? En ik echt zo`n veel te duur ipod ding moet kopen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 21:10
@casev:
Je moet de kleurtjes omdraaien, als je een iPod gebruikt. Via google gevonden: http://ipod.prikpagina.nl....php?f=2234&i=2055&t=1867 .

[ Voor 69% gewijzigd door Mr.Qips op 26-10-2008 10:26 . Reden: andere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:16:

Nu probeer ik het zelfde met mijn ipod. (immers het past ), maar nu krijg ik op mijn tv alleen geluid, en geen beeld.

Tv out optie op de ipod staat aan.

Weet iemand of dit echt niet kan? En ik echt zo`n veel te duur ipod ding moet kopen?

alvast bedankt
Nee dit kan niet deze kabel zou misschien nog wel werken op een iPod foto of iPod video aangezien Apple toen ook zo'n kabel gebruikte. Sinds de iPod classic (die jij dus hebt) gebruiken ze de dock connector en dus niet meer de 3,5mm jack plug ( me schoonvader had dus ook het verkeerde kabeltje 8)7 )

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op marktplaats zie ik wel goedkope (namaak? of bedrog?) kabels. bijvoorbeeld http://link.marktplaats.nl/202964839 iemand enig idee of deze werken?

ps die kleur vd kabels omdraaien werkte niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 21:10
Hmm ik wist niet dat dat tegenwoordig alleen nog maar via de dockconnector kan... Over de marktplaatsadvertentie: gewoon even bellen. De verkoper ziet er wel betrouwbaar uit, die zal je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Nu online
Let er wel op dat er in die nieuwe kabels van Apple een identificatie-chip zit dus niet alle namaak kabels werken.

hier hebben ze de namaak kabel met chip voor €12,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tip ! had ik bijna weer `n waardloze kabel gekocht. Maar 12.75 is een stuk ``normalere`` prijs dan 40 euro in de winkel !

ps ik ken die website niet, maar zij zijn betrouwbaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:43:
bedankt voor de tip ! had ik bijna weer `n waardloze kabel gekocht. Maar 12.75 is een stuk ``normalere`` prijs dan 40 euro in de winkel !

ps ik ken die website niet, maar zij zijn betrouwbaar?
Zover ik weet is die site wel betrouwbaar hoor die eigenaar zit op onemorething.nl (apple) forum en heb daar nooit iemand met klachten gezien neem dus aan dat het wel goed zit. ( de volledige url is trouwens etak.tk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:44
Er staat wel bij : "let op: firmware tot 2.0 voor de touch", maar die is toch zeer gelijkend op die van de iphone 3G, dus ik weet niet waar het verschil hem zit.
Pagina: 1