Toon posts:

Startmenu Redirect

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de GPO (Windows Server 2003 - SP2 in Domein) een startmenu redirect toegepast. Als je in het startmenu van de clients (Windows XP - SP2) kijkt naar 'Alle Programma's' zie je bovenstaand de snelkoppelingen uit de geredirecte folder en onder de overige applicaties op het systeem. Het is de bedoeling dat alleen de geredirecte folder met snelkoppelingen getoond wordt in 'Alle Programma's'.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 00:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Startmenu van wat?

Kort door de bocht gezegd: er mist nogal het een en ander aan informatie in je topicstart, wil je die nog even correct aanvullen?
Zo lijkt het me wel handig om te weten welk OS je clients draaien in verband met de verschillen tussen Vista en XP bijvoorbeeld...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lol ik denk dat dit niet een vraag is, maar een reply in een ander topic.
Tenminste, dat hoop ik ... ;)

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij even een screenshot van het 'probleem'...

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/2524/afbeelding3pq9.png

Bovenstaand de redirect snelkoppelingen.
Onderstaand de All User snelkoppelingen.

Het is de bedoeling dat alleen het lijstje boven de lijn zichtbaar is en niet de snelkoppelingen onder de lijn/scheiding!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wellicht gewoon een ntfs-deny op all users\start menu?

offtopic:
omg, je was serieus een topic aan het starten! :X
Je hangt hier nu al sinds 2005 rond. Dan moet je toch weten hoe het hier op GoT hoort.

[ Voor 96% gewijzigd door Room42 op 24-01-2008 02:15 ]

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, ik ben gewoon niet echt handig met de GPO en alle NTFS rechten. Heb me al een ons ge-googled maar ik kom er nog steeds niet uit.

Het is de bedoeling dat in het startmenu - Alle Programmas van de domein-clients (Die onder Windows XP SP2 draaien) alleen de snelkoppelingen van de startmenu redirect komen te staan. De rest van de snelkoppelingen moeten niet getoond worden. Dus zoals de screen hierboven toont moeten alleen de snelkoppelingen boven de lijn getoond worden.

De server waar het domein op loopt draait onder Windows Server 2003 - SP1. Ik zou graag willen weten hoe ik dit voor elkaar krijg. Het liefst in een simpele uitleg, zodat ik er zelf ook nog wat van leer ;).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1