Newb heeft hulp nodig, Hardschrijven en geheugen.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:18
Hallo Beste Tweakers :w

Nou afgelopen week wou ik een mooie PvP video maken van het spel World of Warcraft.
Maar tjah.. Ik had veel lagg en speelde rond de ~10fps, en dat is niet echt soepel.

Dus ik ging op zoek,en vond dit http://www.mmorpgforum.com/showthread.php?t=331.

Wat ik heb begrepen, als al die dingen niet werken dat een 2de harde schrijf wel hoger fps kan geven tijdens het filmen als je het dus op de 2de harde schijf doet..
Dus daar ging ik ook weer opzoek en vond dit.

http://www.mycom.nl/Produ..._SATA_II/94799.aspx#Specs

Omdat mijn budget héél erg klein is vond ik dit wel passen, met véél betere specificaties dan mijn 2-3jaar oude harde schrijf die dingen heeft meegemaakt dat de meeste hardeschrijven niet zou hebben overleefd :) ( Maxtor 6Y120l0, Buffer 2mb, en die van mycom is 8mb :o )

Nu komt mijn vraag,
1. Hoe kan ik het weten dat het in mijn PC past :D ( mischien via Everest ? )
2. Wat houdt die buffer dinges in? 2mb of 8mb.. Groot verschil?
3. Moet ik me aan meer dingen opletten? wat belangrijke is bij een aanschaf van een nieuwe Hardescrhijf?

Over Geheugen...

Ik Maak nu gebruik van 1gb + 512mb...
Maar dacht al snel aan 1gb + 1gb... en vond deze http://www.mycom.nl/Produ..._128MX64/97691.aspx#Specs
€20,- mooie prijs.

Nu komt het weer...
1.Hoe kan ik weten dat hij in mijn PC past :D
( Wat ik al gevonden heb met Everest is dit:
RAM Slots 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM
boekje van moederbord:
2slots for DDR: DIMM1 en DIMM2, max 2gb
( PC1600/PC2100/PC2700, betekent dit dat die van Mycom er NIET in past?)
2slots for SDR: DiMM3 en DIMM4, max 2GB (pc100/PC1300, zover ik herriner zijn deze oude slots)

Site van Moederbord: http://www.asrock.com/mb/...p?Model=PE%20PRO-HT&s=478

Heb me lang niet meer bezig gehouden met al deze computer dingetjes... tjah meerendeels vergeten.
Dus ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_

Mijn Systeem in totaal:
Intel Pentium 4 (2,4 Ghz)
Windows XP ( sp2)
1,5 GB ram
ATI X1650pro (agp 4x :( bah.., omdat mijn moederbord niet hoger ondersteunt. )
Sound Blaster X-FI Xtreme Music

Alvast bedankt voor de moeite om het door te lezen, en mijn excuses voor mijn gebrekkige nederlands.

Mvg Fatih

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FireBladeX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:56:

Nu komt mijn vraag,
Niet via Everest. Gewoon je kast openmaken en kijken wat erin kan.
Zowel 2mb als 8mb is niets, als je het over 2MB of 8MB hebt, ja, daar zit wel iets verschil in, maar dat hangt ook weer af van waarvoor je de disk gaat gebruiken, sommige applicaties hebben er meer baat bij dan anderen. Zoek eens naar wat benchmarks.
3. Moet ik me aan meer dingen opletten? wat belangrijke is bij een aanschaf van een nieuwe Hardescrhijf?
Denk aan geluid, grootte, garantie, net wat je belangrijk vind aan je hdds.
Nu komt het weer...
Wederom, open maken en kijken wat je voor hardware hebt. En mb en gb zijn niets!
( PC1600/PC2100/PC2700, betekent dit dat die van Mycom er NIET in past?)
2slots for SDR: DiMM3 en DIMM4, max 2GB (pc100/PC1300, zover ik herriner zijn deze oude slots)
als je alleen SDR SDRAM en DDR SDRAM sloten hebt kun je er geen DDR2 SDRAM induwen, maar dat is niet meer dan logisch lijkt me.

• FireBladeX
Sorry...

Kunt u mischien iets precieser zijn...

Als ik mijn kast open doe , zie ik lichtjes (als die aanstaat ) en nog wat kabels...

ach ik zoek wel even op internet voor enige verschil van die harde schrijven ;)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kan, maar dan kun je beter via Everest je moederbord naam opzoeken en dan bij d efabrikant kijken wat je er op kan doen. Heeft het ding nog een vrij IDE slot (kunnen 2 apparaten op 1 controller), kun je er een IDE schijf aan hangen. Met SATA idem dito.
Het cache is een buffer. Zie ook Wikipedia.
Waarschijnlijk je budget en het aantal vrij sloten, maar dan heb je het wel gehad.
Ik Maak nu gebruik van 1gb + 512mb...
Maar dacht al snel aan 1gb + 1gb... en vond deze http://www.mycom.nl/Produ..._128MX64/97691.aspx#Specs
€20,- mooie prijs.
Kijk ook eens in de Pricewatch. Jij hebt DDR2 geheugen uitgekozen dat gaat niet passen.
( Wat ik al gevonden heb met Everest is dit:
RAM Slots 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM
boekje van moederbord:
Meer hoef je niet te weten. Bedenk wel dat je niet meer dan 2GB erin kan prikken, dus 1+1GB = 2GB, die 512MB kun je ergens in de kast bewaren.

• FireBladeX
Dank u,

hier heb ik iets meer aan ;) :)

EDIT:

Nou dus ik las nog eens door op de website... en het blijkt dat hij bijna niks meer ondersteundt.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie's maar het houdt op.

Moet maar eens overwegen om een nieuwe pc te halen... (8>

[ Voor 72% gewijzigd door FireBladeX op 23-01-2008 22:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van te overwegen je eens in te lezen in de materie. Dat zal je veel geld en frustratie schelen bij je PC (of het nu de huidige betreft of een nieuwe). En dat is niets minder dan we in de GoT Huisregels verwachten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.