Toon posts:

Vraagje ivm iPod Classic + Coverart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mij bij kerstmis een iPod Classic 160GB gekocht en hij is echt wel zijn geld waard vind ik, haarscherp beeld, en zeer zuivere klanken.
Maar je kan nu ook je albumhoesjes laten zien op de iPod met Cover Flow enzo, ook kan zie je ze in de andere helft van je scherm als je in de main menu zit.

Maar, ik heb niet zo veel almbumhoesjes, maar je kan ze wel downloaden via iTunes als je een iTunes account hebt, dus ik naar de supermarkt en ik koop mij zo een iTunes kaart van 15€ en maak een account aan.
Ik laat mijn albumhoesjes ophalen, zijn er een stuk of 540.

Maar nu,....
iTunes zet nu al die coverarts op mijn PC, niet op mijn iPod.
Ik heb op mijn iPod veel meer muziek dan op men PC, omdat ik op 2 PC's werk, eentje waar ik meestal opzit, met een kleine muziekcollectie, en een andere waar ik met men exteren harde schijve, en dus mijn complete muziekverzameling heb.

Dus, nu is mijn vraag, hoe krijg ik in godsnaam mijn albumarts van mijn PC op men iPod??
Of is er mischien een andere programma dat dit veel makkelijker doet dan iTunes?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 18:08
Je selecteert een album in iTunes, rechtermuisknop, Info.

Daar kan je de coverart invoegen.

Een goede bron voor coverarts zijn trouwens www.discogs.com en www.amazon.com

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, kan ik doen, maar ik heb meer dan 600 albums, dan ben ik een paar dagen constant bezig, kan ik het niet automatisch laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:32:
Hmm, kan ik doen, maar ik heb meer dan 600 albums, dan ben ik een paar dagen constant bezig, kan ik het niet automatisch laten gaan?
je kunt je aanmelden in de iTunes storen. heb je GEEN credit card voor nodig (wat vele mensen denken). er is een extern bedrijf (kom je tegen bij de aanmelding) die in goed overleg met Apple een omleiding biedt. ik ben gewoon via mijn postbank aangemeld en zolang je niets in de iTunes store aanschaft gebeurt er echt niets met je bank!

wat is je voordeel met deze aanmelding? dat je gebruik kunt maken van de functie "album illustraties ophalen". iTunes zoek vervolgens volautomatisch alle albumcovers voor je op en klaar ben je!

effe wachten....pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Zal ik heel eerlijk zijn? Ik heb er ook rond de 600, en ik ben ze stuk voor stuk langs gegaan. Overal een hi-res plaatje in zetten, genre aanpassen, album-artiest invoeren, aantal cd's, nummer volgorde, release jaar, verzameling ja/nee, hoofdletters en kleine letters aanpassen etc etc.

Het is wat werk, maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Het is een beetje dubbelop om nu de albumhoesjes nog een keer handmatig toe te voegen. Als ze in iTunes erbij staan, dan kun je ze ook op je iPod zetten. Je moet sowieso een vinkje zetten bij de optie om albumart mee te laten synchroniseren. Daarnaast kun je alleen album art synchroniseren vanaf de PC waar de muziek op staat.

Ik gebruik zelf altijd automatisch synchroniseren, dus ik weet niet precies hoe het gaat bij handmatig. Wellicht dat je bij handmatig synchroniseren eerst de muziek eraf moet halen en het dan opnieuw moet synchroniseren om de albumart op de iPod te krijgen. Probeer dit eens voor 1 album.

Btw je had ook een gratis account kunnen maken bij de iTunes store, je hoeft em alleen maar te koppelen aan je bankrekening. Je moet/hoeft dus niet zo'n 15 euro kaart daarvoor kopen ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
Hoedje schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:40:
Het is een beetje dubbelop om nu de albumhoesjes nog een keer handmatig toe te voegen. Als ze in iTunes erbij staan, dan kun je ze ook op je iPod zetten. *knip*
mijn idee. werkt al een half jaar prima. ziet er strak uit in je iPod. 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Duupjuh op 23-01-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik te laat opgemerkt dat je ook zonder te betalen je een iTunes account kan maken, maar ja.

Ik zal dan maar handmatig al men albums over zetten enzo, zal ik wel even bezig zijn maar ja :D

Bedankt om zo snel iets te laten weten.

Moesten jullie iets te weten komen over een programma dat het allemaal automatisch doet, laat me het dan weten ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:45:
Ja heb ik te laat opgemerkt dat je ook zonder te betalen je een iTunes account kan maken, maar ja.

Ik zal dan maar handmatig al men albums over zetten enzo, zal ik wel even bezig zijn maar ja :D

Bedankt om zo snel iets te laten weten.

Moesten jullie iets te weten komen over een programma dat het allemaal automatisch doet, laat me het dan weten ! :D
waarom?! als iTunes het kan, waarom dan zelf doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ook al heeft iTunes de functie om zelf album arts toe te voegen, in mijn geval waren er zeer vaak geen album arts te vinden door iTunes. Misschien vanwege de wat exotische albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
Blaffeh schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:48:
Ook al heeft iTunes de functie om zelf album arts toe te voegen, in mijn geval waren er zeer vaak geen album arts te vinden door iTunes. Misschien vanwege de wat exotische albums.
heb ik ook last van bij sommige albums... al had ik een hoop albums gedownload die ik later origineel heb aangeschaft ( ben een groot muziekliefhebben en koop heel veel albums in de winkel). en als ik ze dan importeer vanaf de cd krijg ik er ineens wel album-art bij. dat was wel vreemd, maarja ik blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een programma dat de covers die je ziet in coverflow 'inbakt' in de mp3 tag van elke file. De bestanden worden hierdoor wel 100-300 kbyte groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Volgens mij is voor jou de oplossing om alle nummers van je iPod af te halen, en ze er daarna weer opzetten. iTunes zet tegelijk met je nummers die je er weer opzet, je covers erop. Dit duurt ook wel lang, maar het kost minder moeite. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Blaffeh schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:48:

Misschien vanwege de wat exotische albums.
Lang niet alles is te koop in iTunes, zo mag bv iTunes geen beatles-platen verkopen (nog steeds een beetje gebaseerd op dat conflict met Apple, de muziemaatschappij, al vermoed ik dat het ook gewoon een stukje nukkigheid van beide kanten is)..
Ook mist bv George Michael... maar ook een hoop ietwat oudere nederlandse artiesten...

Wat ik soms ook een beetje vreemd vind is dat er soms opeens een total andere CD-Cover verschijnt, dan de cover op je eigen CD..
(alhoewel ik ook wel sommige covers vervangen heb door eentje die ik veel mooier vond, en in één geval door een bepaalde poster)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Topickaping is niet de bedoeling ;). Er is aardig wat te vinden met de search. Mocht je er desondanks niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 26-01-2008 02:04 ]

Pagina: 1