Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beetje beter geluid in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat ik vrij veel km's rij en graag een muziekje hierbij draai wil ik graag een wat betere bassweergave.Ik heb een Alpine CDE-9873RB 'Headunit' (ik noem het gewoon autoradio maar dit schijnt de slang ervoor te zijn ;) )

Daarbij zitten er achterin 2 Alpine speakers en voorin 2 van Pioneer. (Types weet ik zo niet). Ik weet dat mijn radio een uitgang heeft voor een subwoofer.

Ik zat dus oa op www.remcoshop.nl en www.rondevries.nl te kijken, maar kon niet echt wat vinden... Het zijn vaak een beetje UFO's met reflexpoorten groter dan de uitlaat van Johnny.
Ik heb liever kwaliteit dan 'harde bass'. Tevens heb ik designtechnisch gezien liever een zwarte eenvoudige kist dan een bovengenoemde UFO.

Rond mijn budget (~250 euro) vond ik onder andere dit:

Hifonics INDUSTRIA HFI250A

en deze

Infinity Basslink

Er zijn vast wel mensen hier die mij hierin wat tips kunnen geven of hier meer ervaring mee hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Bertus op 23-01-2008 21:00 ]

Heeft ook een computer!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Laatmaar, dacht dat je een andere user was :P

Anyways. Misschien is een losse versterker met een losse sub wel wat voor je. Heb gehoord dat dat beter en goedkoper is.

zoiets: clique

Alleen nog een kistje der bij, (39 euro) en dan ben je klaar :)

[ Voor 113% gewijzigd door AkroBatik op 23-01-2008 22:03 ]

.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Koop iig niet bij remco. heb in mijn tijd toen ik nog met de club naar meetings ging daar zoveel waardeloze verhalen over gehoord.

en idd zoals gezegd ben je vaak veel beter af met een losse sub en versterker dan zon all in 1 pakketje. dat is wel handig maar kwaliteit is het vaak niet altijd. en dat wil je wel als ik t zo hoor.

heb zelf een jaar of 2 geleden een kist + versterker + kabels in een setje gekocht bij rondevries. sub is van kicker dus wel goed spul. audio system is verders ook zeer geliefd bij de hyundaiclub waar ik bij zat.

check deze pagina eens.

http://www.rondevries.nl/catalog/default.php?cPath=178_208

genoeg goede setjes van subs + versterker + kabels.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

Blijf WEG van Remco.Paupershop, weten niet waar ze het over hebben en hebben slechte service. Ik zou als ik jou was gaan voor een gesloten sub, maar allicht kan je ff gaan luisteren ergens naar het verschil tussen open en gesloten. De Infinity Basslink schijnt er goed te werken voor een compacte sub. Echter blijft het een compacte sub met de beperkingen daarvan die zich meestal vooral uiten op het gebied van volume; meestal gaan ze niet zo hard. Mooie oplossing als je niet teveel ruimte kwijt wilt zijn.

Heb je echter wat meer ruimte, dan zou ik zoeken naar een gesloten 12" subwoofer met een leuke versterker erbij. Ik heb evt nog kabel voor je liggen wat je voor een zacht prijsje mag overkopen, helemaal nieuw en voldoende dik voor een mid range subwoofer (16qmm). Kan je een DM over sturen als je wilt.

Ik weet niet hoe handig je bent met car hifi en/of klussen, maar ik zou nadenken over een van de volgende dingen:
- Een 2e versterker voor je speakers
- Een 5 kanaals versterker voor al je speakers en subwoofer
- Een 3 kanaals versterker voor je subwoofer en voorste speakers

Waarom? Dat levert een flinke winst op in geluidskwaliteit. Filters zitten er al op je radio, dat scheelt. Maar als je er dan toch aan begint, pak het dan in een keer goed aan imho :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Bertus
  • Niet online
Remcoshop zal ik bij weg blijven :P

Een losse set (ik had ze nog niet gespot) is ook wel iets idd.

Je raad een Ground Zero pakket aan, is dat wat?

Klussen aan me auto is geen probleem, maar de car-hifi wel. Ik weet idd dat ik de mogelijkheden ervoor heb vanwege mijn radio. Probleem is gewoon dat ik me er niet genoeg mee bezig houd om daadwerkelijk een goede keuze te maken :)

Volume is overigens geen issue, de keren dat ik op hoog volume muziek draai zijn op 1 hand te tellen. Misschien in een 5 kanaals versterker wel wat, maar ik denk dat ik beter kan beginnen met een (eenvoudige) sub+versterker en dan later maar eens kijken naar verbeteringen hiervoor. Nadeel is natuurlijk dat je als een gek draden van voor naar achter en vv aan het trekken bent.

Heeft ook een computer!

• TgR_KILLER
draden valt wel mee. en in een beetje auto is dat niet moeilijk te doen. rij zelf een hyundai lantra en die standaard kabels die bij me set zaten toen redde het makkelijk van voor naar achter. nu heb ik het geluk dat pap wat verstand heeft van electra ( naja tis zijn baan :P ) maar aansluiten is niet zo heel moeilijk.

heb zelf toen bij ron de vries zon set gekocht. simpele sub + versterker. en geniet er nog steeds van. al je speakers enzo op een versterker etc aansluiten is ook wel leuk maar ik vind het wel best zo.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Bertus
  • Niet online
Ik ben daar ook niet zo bang voor, kan wel aardig sleutelen, alleen als ik mijn voorspeakers aansluit op een versterker achterin moet je van je HU naar je versterker en weer terug naar je voorspeakers :)

Heeft ook een computer!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wil je geen losse sub? Heb hier nog een kicker sub waar ik niks mee doe :)

• Jellabie
  • Laatst online: 07:44

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Welke Kicker?

Ik speel ook alleen met Kicker, [behalve mijn voorspeakers]
Als sub de Kicker L7S15 en in de hoedeplank way overprized kicker ovaaltjes :P
Beide aangesloten op 2 versterkers.

Kicker gaat hard én zuiver, en krijg je niet stuk.

De Nederbelg !

• Bertus
  • Niet online
Ik ben er uit (denk ik :P )

Titanium MKII Bass Pakket
- Ground Zero GZTW30T Sub
- Signat S104301 Kabels
- Ground Zero GZTA 2.250 MKII Versterker

Dat allemaal in deze box:

Afbeeldingslocatie: http://www.pimtensen.nl/view_img.php?id=148

met deze zeeer hippe afdekroosters:

Afbeeldingslocatie: http://www.pimtensen.nl/view_img.php?id=457

Morgen effe zeker weten dat alles hierbij is voor plug & play en dan bestellen :9

Owja: Wat is nou makkelijk om dit ding mee te bevestigen aan de grond? Klitteband oid?

[ Voor 14% gewijzigd door Bertus op 24-01-2008 21:37 ]

Heeft ook een computer!

• TgR_KILLER
Bertus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:33:

Owja: Wat is nou makkelijk om dit ding mee te bevestigen aan de grond? Klitteband oid?
mijne staat gewoon "los"

of naja.. los..

Afbeeldingslocatie: http://www.itvault.org/car/Fotos/14s.jpg

aan de rechterzijde van de sub zit een balkje van een cm hoog ofzo. hij valt exact klem tussen de versterker opbouw en dat balkje. met hard remmen of wat dan ook is ie nog nooit van zijn plek gekomen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Klitteband is idd niet nodig normaal blijft een kist wel staan door gewicht en de mat in de koffer.
Had vroeger ook een sub en die verschoof ook nooit.
Had enkel de versterker op de kist geschroeft om plaats te besparen (citroen saxo).
Dit was een blauwpunkt versterker en een magnat woofer (beetje goedkoper spul), maar dit werkte vrij goed voor de gewenste geluidsniveau's.

Denk dat je een goede keuze maakt door een passieve woofer met versterker te pakken ipv een actieve woofer (meeestal bagger).

Nu doe ik het met 7 gewone luidsprekers (4 tweeweg, 2 tweeters en 1 center vooraan), zou graag daar een subke bijwillen maar mag niet van moeder de vrouw |:( .

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bertus schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:33:
Vastzetten hoeft inderdaad niet, maar je kan iets van een rubber matje er onder leggen zodat hij niet wegglijd. Echt nodig is het ook weer niet, je krijgt die dingen niet zomaar in beweging.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als je ooit een schuiver maakt, heb je een killer achterin liggen. Altijd vastleggen dus, die sub (of moeten je bloedjes van kinderen onthoofd worden bij een botsing?).

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 25-01-2008 10:11 ]

• Nomis
  • Laatst online: 21-11 15:16
Wekkel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:10:
Als je ooit een schuiver maakt, heb je een killer achterin liggen. Altijd vastleggen dus, die sub (of moeten je bloedjes van kinderen onthoofd worden bij een botsing?).
En waar denk je dat die kist naartoe gaat als je een schuiver maakt? Hij staat al tegen de achterbank en kan dus niet naar voren. Als er iemand achter op je knalt gaat je kist naar achter en is dus geen gevaar.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

rondevries.nl verkoopt trouwens ook veel RMA radio's
Een collega van me kocht een MP3 radio met de MP3's er nog op, bij navraag bleek dat veel radio's 2dehands of RMA waren.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Wekkel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:10:
In dat geval moet je de boel al vastschroeven en dat wil je toch echt niet of je moet met een valse bodem werken. Maar dan heb je nog meer kofferverlies.
Uw achterbank is daarop voorzien tot een bepaald gewicht. Een simpele woofer + versterker zal heus niet zwaar genoeg zijn om de achterbank uit de haal te duwen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Outerspace schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:48:
[...]

Vastzetten hoeft inderdaad niet, maar je kan iets van een rubber matje er onder leggen zodat hij niet wegglijd. Echt nodig is het ook weer niet, je krijgt die dingen niet zomaar in beweging.
Nou ik heb een Sony 12 Inch 380 watt rms sub, met een DSL CA-10 Monoblock en een 1 Fahrad condensator. Allen bevestigd aan een 50L gepoorte kast. Die gaat echt wel schuiven hoor wanneer er sportief een rotonde gepakt wordt. Ik heb zelf aan de achterkant 2 beugels gemaakt, en de kist met behulp van een sjorband vastgezet aan de dwarsbalk. Die verschuift echt niet weer ;)

XXXVI

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik weet niet om wat voor auto het gaat, maar met een hoedenplankje er boven kan die kist overal heen tijdens een botsing. Gewoon met een sjorband goed vastzetten zou ik zeggen.

Maar laat 'm gerust los liggen als het je niet deert (advies is gratis).

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 11:57
Zelf heb ik een Infinity Basslink, ben er op zich tevreden over, echter loopt hij na. Niet heel erg storend vind ik maar mensen met een kritisch oor vinden het vervelend.

Dit komt overigens doordat mijn compo voorin (std 206) en achterspeakers (6x9 ovalen voor de kickbass en vulling) direct op de radio zitten.

Als ik het nu opnieuw zou doen, zou ik zelf een 4 kanaals versterker nemen waarvan ik de achterkanalen zou bruggen (voor de sub) en 2 kanalen voor de composet voorin.

• TgR_KILLER
Wekkel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:44:
Ik weet niet om wat voor auto het gaat, maar met een hoedenplankje er boven kan die kist overal heen tijdens een botsing. Gewoon met een sjorband goed vastzetten zou ik zeggen.

Maar laat 'm gerust los liggen als het je niet deert (advies is gratis).
als je idd een open bak hebt is het wel handig om hem vast te maken op 1 of andere manier.

ik rij een sedan. kofferbak is dicht. banken kunnen niet plat. en als ik zo hard bots dat die sub dwars door de bank heen zou komen dan maak ik me nog het minst zorgen om die sub :p

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Raar, als ik mijn sub los heb dan vliegt ie toch echt mn hele kofferbak door, volgens mij nemen jullie de bochten gewoon niet hard genoeg :P

• TgR_KILLER
Rev! schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:23:
Raar, als ik mijn sub los heb dan vliegt ie toch echt mn hele kofferbak door, volgens mij nemen jullie de bochten gewoon niet hard genoeg :P
je moet ook netjes rijden ;)

maar mijn sub staat klem. van links naar rechts KAN hij gewoon niet :p

• Bertus
  • Niet online
Beetje een forse kick maar ik heb een Clarion SRV202 overgenomen van een vriend van me.

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacaraudio.co.uk/images/OLDSITE/SRV202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avtozvuk.com/az/Az_1202/tatami%20sub/clarion%2002%20copy.jpg

* Hoogvermogensversterker van 120 W met laagdoorlaatfilter

* Woofer met dubbele spreekspoel en strontium magneet

* Bass-Reflex structuur voor een dynamische weergave van de lage tonen

* Subwoofer-niveauregeling voor versterking/laagdoorlaatfilter (55 ~ 130 Hz)/fasekeuzeregeling

* Met leer afgewerkte MDF-behuizing

* RCA-ingang/luidspreker-niveau-ingang

Ziet er nog netjes uit en de behuizing is ook niet direct lelijk te noemen :)

Binnenkort inbouwen :)

Heeft ook een computer!

• Bertus
  • Niet online
Enorme kick:

Ben nu bezig met inbouwen van de onderstaande set maar hij wil niet aan :/

Er zit een powerled op maar die gaat niet aan.

Ik heb een draad naar de massa getrokken in de achterbak, een draad naar de blauw witte draad die uit me radio komt en de signaalkabel aangesloten.

Je zou verwachten dat ie sowieso aangaat, maar dat gebeurt niet. De aansluitset werd 'meegeleverd' dus zou theretisch gezien gewoon moeten werken... misschien haal ik morgen wel een nieuwe (signaalkabel+remote enzo)

Heeft ook een computer!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je hebt wel een +12V vanaf de accu getrokken?
Wat betreft die remote testen: haal het draadje naar je radio eens los en gooi er +12V op, als je versterker dan wel aan gaat heb je of de verkeerde draad op je radio te pakken, of is je remote kabel stuk.

• Bertus
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:17:
Je hebt wel een +12V vanaf de accu getrokken?
Wat betreft die remote testen: haal het draadje naar je radio eens los en gooi er +12V op, als je versterker dan wel aan gaat heb je of de verkeerde draad op je radio te pakken, of is je remote kabel stuk.
ik had de remote al aangesloten op de ignition wire van mijn radio... daar ging hij ook niet op aan... ik zal morgen eens proberen om hem direct op de accu te zetten

Heeft ook een computer!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat heb je nodig?

Een goede massa
Een constande 12v +
Een geschakelde + (bjiv antenne).

Dan _moet_ ie aangaan.

Wise enough to play the fool

• Bertus
  • Niet online
Eh, ik was de +12v constant vergeten! :$

vanavond testen :P

Heeft ook een computer!

• JT
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

n00b

Nog een tip die je geluid ernstig kan verbeteren: je deuren luchtdicht maken en dempen. Doe je met loodbitumen matjes. Kilootje of 5 per deur is een mooi getal als je het niet al te zwaar wilt maken. Hiermee kom je veel dichter in de buurt van een fatsoenlijke behuizing dan een aan alle kanten open zijnd meeresonerend rammelend blik.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bertus schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:44:
Eh, ik was de +12v constant vergeten! :$

vanavond testen :P
Daar was ik al bang voor toen ik je verhaal las.... :D

Wise enough to play the fool

• Bertus
  • Niet online
Nouja... ik zeg opzich niets raars... ik had het er met een vriend over:
Nee hoor niet vergeten maar bewust, omdat ik die aansluiting niet op jou pijpje zag.

normaal met een losse versterker moet dat wel.. dan heb je 3 grote schroef ogen

- Massa

- Voeding

- Remote

maar aangezien jou pijpje met zo'n klein multistekkertje word aangesloten met maar 2 draden, ging ik er vanuit dat hij de voeding uit de remote haalt, dat is wel vaker bij kleine versterkertjes.

schema is makkelijk

je hebt 2 onderdelen:

de spannings voorziening en de singnaal voorziening.

Spannings voorziening

A. Als je versterker een massa, remote en voeding aansluiting heeft

- Massa --> naar een centraal massapunt in de auto, bvb onder de achterbank aan de gordeltulpbout (chassis goed kaal schuren)
kabel moet even dik zijn als de voedingskabel van je versterker. Als je je motor gaat horen door je speaker (gefluit, gebrom) dan ook de massa van je radio naar hetzelfde punt verlengen

- Voeding--> rechstreeks vanaf de akku, met bij de akku op max 20cm vanaf de pool de hoofdzekering (deze mag NIET!! in de auto zitten!)

- Remote--->verbinden met de remotedraad achter op je radio, als deze niet aanwezig is op een geschakelde plus via contact.

B. Als je versterker alleen een + en een massa heeft (volgens mij in jou geval)

- Massa --> naar een centraal massapunt in de auto, bvb onder de achterbank aan de gordeltulpbout (chassis goed kaal schuren)
kabel moet even dik zijn als de voedingskabel van je versterker. Als je je motor gaat horen door je speaker (gefluit, gebrom) dan ook de massa van je radio naar hetzelfde punt verlengen

- plus draad--> via remote van je radio of via een contact geschakelde plus, wanneer je display van je auto teveel knippert bij hogere volumes.
LET OP: ook hier weer een zekering vlak achter de bron van de voeding. de plusdraad NOOIT op continu spanning aansluiten want dan doe je AMP het ALTIJD! dus lege akku!

Signaal voorziening

A. Als je Radio tulp uitgangen heeft (In jou geval)

tulp kabel van radio naar tulp ingang van AMP

B. Als je Radio geen tulp heeft
- Versterker heeft mogelijkheid tot Highend input, dan speaker aansluitingen aansluiten op deze speciale input.

- Versterker heeft geen HighEnd input, dan filtertjes kopen die speaker output van radio omzetten naar line signaal (tulp) en deze naar tulp van versterker.

Heeft ook een computer!

Pagina: 1