Toon posts:

IE en Firefox kunnen geen pagina openenen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan waar het volgende probleem speelt.

Sinds een paar weken is de verbinding van de pc naar het internet zeer traag. Het duurt gewoon 1,5 min voordat b.v. Tweakers.net geladen is. Na een bepaalde tijd is er via Internet explorer en Firefox geen pagina meer op te roepen.

Wat gebeurd er ?

Internet Explorer geeft aan dat de pagina niet weer gegeven kan worden. Eventueel terug gaan naar de vorige pagina kan nog wel. En zodra er in de adresbalk een URL word getypt (plus Enter) is het opgegeven adres ongeldig en is de adres balk blanco met uitzondering van HTTP:///(Drie maal)

Firefox geeft geen melding. Maar bij elke URL geeft deze onmiddelijk een blanco pagina en onderin de melding klaar.

In een dos-box kan er zonder problemen gepingd worden naar sites en traceroutes worden uitgevoerd. De DNS werkt dus nog wel.

Dit was op de oorspronkelijke locatie (familie) het geval. Nu bij mij thuis precies dezelfde problemen. Eigen PC op dezelfde UTP kabel werkt perfect. Het vreemde is dat in de veilige modus met netwerk de pc niet in de fout is te krijgen. Zodra er opgestart word in normale modus ligt het weer in een mum van tijd plat.

Wat heb ik geprobeerd ?

Hitman Pro uitgevoerd. --> Geen dingen gevonden.
Gescand voor virussen met NOD32 --> Niks gevonden.
IE 7 opnieuw geinstalleerd --> Geen verbetering
WinsocksFree gedraaid --> Geen verbetering
Verbindingen IE7 gecontroleerd --> Standaard. Geen bijzonderheden.
FAQ geraadpleegd --> Ook Niks

Het probleem moet ergens in de software zitten aangezien de netwerkkaart blijft functioneren (tijdens het pingen b.v.) maar ik kom er maar niet achter. Wie komt dit bekend voor en kan mij helpen ?

Edit : FAQ vergeten en een backslash moest forward zijn.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 08:36

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Draai eens voor de gein knoppix live cd o.i.d. en kijk of je dan wel goed kan internetten. Misschien is je netwerkkaart een beetje defect. Want een ping is veel minder data dan een website. Als die het dan wel goed doet ligt het idd aan je software.

Draait er iets zoals Norton, Mcaffe of Panda internet security? Zoja deze even echt verwijderen (uitzetten heeft geen nut). Had vaker dat een van deze 3 pakketten ervoor zorgden dat niets meer ging.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.