[Canon Pixma 5200r]Printer blijft 'In Use'

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Voordat ik besloot dit topic te openen:

- op Google en het forum van Tweakers gezocht

- contact met de helpdesk van Canon gehad (zojuist een antwoord teruggestuurd dat het probleem nog niet is verholpen)\

HET probleem:

Driver(s): gebruikt van bijgeleverde cdrom. Bestandsversie van de setup is 4.3.0.110

Opeens kan ik niet meer kunnen printen. Bij een printopdracht, komt er te staan dat de printer niet beschikbaar is. PC rebooten of printer uit/aan zetten lost het probleem niet op. Vervolgens alle software (Canon Network Tool) en driver ge-deinstalleerd en opnieuw proberen te installeren:

CONFIGURATIEMETHODE:

Ik kies voor 'De printer en computer configureren' en klik op Volgende.

PRINTERAANSLUITING:

Ik doe de printer aan, en de usb kabel in een usb-hub (meerdere poorten geprobeerd). Rechtsonder geeft een 'Windowstekstballon' aan dat de canon 5200r is gevonden en succesvol is geinstalleerd, en kan worden gebruikt.

SETUP PREPARATIONS:

Printer is aan, USB kabel aangesloten, en netwerk communicatie is mogelijk. Ik klik op Next om de printer te zoeken. De volgende melding verschijnt "Communicating with the printer failed. Another computer may be using the printer, or another reason may exist. Please try again later."

Helaas kan ik via de Network Tool niet bij maintenance komen om de printer initialiseren. Dit heb ik gedaan (volgens de handleiding) de knop 'Hervatten/Annuleren ingedrukt houden totdat het lampje On/Off 10x knippert en de knop loslaten. Na alle software te hebben ge-deinstalleerd, pc reboot te hebben gedaan kom ik weer net zover als bovenstaande.

Canon heeft als antwoord gegeven de printer eens op een andere pc te installeren met hetzelfde besturingssysteem. Dit heb ik gedaan, alleen de installatie loopt vast op hetzelfde punt.

edit: Kan een admin 'blijf' veranderen in 'blijft' :)

edit 2: Heb op mijn laptop ('test pc' zegmaar) alle software wederom verwijderd, nu ook het register bij langs gegaan en alles verwijderd wat met de printer te maken heeft. Voor de zekerheid een andere USB kabel aangesloten en het printen werkt. Maar als ik via de Canon Network Tool verbinding probeer te maken met de printer, geeft deze nog steeds aan dat' ie 'In Use' is.

Ik probeer het ook nog eens met de originele USB kabel die bij de printer zat. Ik denk namelijk dat het daar niet aan ligt. Maarja het vage is, nogmaals, dat hij nu wel print. Volgende opgaaf wordt om de andere pc te configureren zodat die kan printen via het draadloze netwerk...

[ Voor 15% gewijzigd door LeMerchant op 23-01-2008 23:19 . Reden: Typefout ontdekt in titel ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel aangepast

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve