Aansluiten draadloze router etc

Pagina: 1
Acties:

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Hallo,

Ik heb weer een poging gewaagd van het aanleggen van ons draadloos internet.
Mijn modem/router is een Speedtouch 510 en de draadloze router is een Asus WL-500G.
Ik heb op de Speedtouch al ingesteld dat hij DHCP server moet zijn en dat op de Asus de DHCP is uitgeschakelt. Ik heb de SSID en de WEP key al ingesteld etc.

Maar het probleem is dat ik alleen bekabeld verbinding krijg. Als ik wil verbinden via draadloos (dat vind hij wel) kan ik een verbinding maken maar ik krijg geen netwerk adres toegewezen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ok, here goes...

1) Zet de DHCP in je modem uit.
2) Zet de DHCP in je Asus aan.
3) Verbind nu met draad een PC aan de Asus, en stel een andere IP-range dan je modem in. Bijvoorbeeld 192.168.0.x voor je modem, en 192.168.1.x voor je Asus.
4) Stel als gateway in de Asus het IP van je modem in, en hang de modem aan de WAN-poort van de Asus.
5) Zet alle beveiliging van je Asus uit, en verbind een wireless client.
6) Als alles tot nu toe werkt (je clients krijgen een IP van je Asus, in dezelfde range als de Asus) kun je de beveiliging gaan instellen.

Een beetje standaard allemaal, had je ook uit kunnen vinden door de FAQ's en search te gebruiken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 23-01-2008 20:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Nog bedankt voor je reactie:)
Maar ik heb perfecte verbinding :D
Ik had de internetkabel in de LAN poort van de router aangesloten ipv een WAN poort.