[feat] Directe link naar reactie

Pagina: 1
Acties:

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Topicstarter
Stel, ik neem drie willekeurige reacties bij drie verschillende artikelen:
kami124 in 'nieuws: Valve verklapt wat er gaat veranderen in Team Fortess 2' 1
SirNobax in 'nieuws: Forse daling verkoopcijfers Motorola' 2
emailjunkie in 'nieuws: HTC reageert op driver-klachten' 3

De link is verkregen door in het reactieoverzicht onder het artikel op de datum te rechtsklikken en de URI te kopiëren. Als je één van de links aanklikt krijg je enkel die reactie te zien, en kun je eventuele acties op het bericht uitvoeren (modereren bijvoorbeeld).

Modereren buiten een thread is echter niet echt eerlijk, er kan namelijk een ontopic reactie staan in een offtopic thread, en andersom. Je moet de hele thread kunnen bekijken om eerlijk te kunnen modereren.

Wanneer je echter op de link onder de reactie klikt, "Terug naar de hoofd-thread ($titel)", kom je bij het artikel bovenaan bij de reacties terecht, door het anchor #reacties. Dit vind ik vreemd, want er zijn al ID's aanwezig bij de div's waarin de reacties staan, namelijk id="r_{$message_ID}". Er kan dus direct gelinkt worden naar de positie van de reactie onder het artikel, en wel als volgt:

kami124 in 'nieuws: Valve verklapt wat er gaat veranderen in Team Fortess 2' 1
SirNobax in 'nieuws: Forse daling verkoopcijfers Motorola' 2
emailjunkie in 'nieuws: HTC reageert op driver-klachten' 3

Jawel, door het toevoegen van #r_{$message_ID} aan de adresbalk. Enige reden waarom de "Terug naar de hoofd-thread"-link niet direct daarheen verwijst? :)

Ik kon hier geen eerdere thread over vinden, en ik heb geen idee of dit op het forum moet ter discussie, of direct in Mantis ingevoerd dient te worden?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er kan dus direct gelinkt worden naar de positie van de reactie onder het artikel, en wel als volgt:
Dat klopt niet helemaal; je weet immers niet altijd zeker of de reaktie wel op de 1e pagina van de reakties staat ;)

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:19

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daar hebben we figuren als jou voor om daar een oplossing voor te verzinnen... :P Want ik zou het ook een mooie feature vinden om op die manier direct naar de positie van de reactie te kunnen springen. Ik zoek ook nog wel eens de reacties terug in de thread, omdat het mij niet duidelijk is wat ik ermee aan moet en dan zou het wel makkelijk wezen als ik die linkjes niet elke keer handmatig moet maken door de reactie id te kopieren en plakken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

crisp schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:45:
[...] Dat klopt niet helemaal; je weet immers niet altijd zeker of de reaktie wel op de 1e pagina van de reakties staat ;)
Dat geld net zo goed voor de posts op GoT, en daar kan het ook ;) .

DM!