Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Menu div sizet niet mee met content

Pagina: 1
Acties:

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 01:58
Hallo allen,

Ik ben nou al een paar avonden bezig om dit specifieke probleem op te lossen maar ik ben echt ten einde raad, kom er niet meer uit.

Wat ik wil is een simpele webpag met een standaard layout: Header, Menu, Content, Footer.

Ik wil dat het menu automatisch meesizet met de content, alleen dat krijg ik dus met geen mogelijkheid voorelkaar. Ik heb het halve web afgespeurt en er blijken wel veel overeenkomsten met dit probleem maar nooit echt een concrete oplossing met werkende code...

Wat ik heb:

http://members.chello.nl/~j.vanschepen/webstuff/biolevi.html
http://members.chello.nl/~j.vanschepen/webstuff/sheet.css

Als ik in de style sheet zet:
code:
1
2
3
4
5
div#container
{
  heigth: 100%;
  <rest>
}

dan werkt het zoals ik wil, alleen dan wordt ineens de pagina gigantisch lang en sizet bovendien de content niet meer dynamisch als deze wordt opgevult met geblaat.

Help!

P.S.
Ik wil niet gebruik maken van oplossingen waarin een background image van een pixel wordt gebruikt of iets dergelijks. Wil het probleem gewoon netjes oplossen en dus geen workaround gebruiken die niet nodig zouden hoeven zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Thunderhawk op 23-01-2008 19:24 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Wat jij zoekt is Faux Cloumns

Dat is misschien niet wat je wilt, maar wel de enige oplossing buiten CSS3.

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
Is dat een overtype-foutje of heb je die code gecopy-paste? Want heigth doet niets... Height wel ;)

Niet goed gezien

[ Voor 12% gewijzigd door Dirickteur op 23-01-2008 20:09 ]

• Thunderhawk
Hmm naja. Heb aan de hand van de faux columns iets anders gevonden en toegepast die niet werkt met een bg image :) Niet dat ik er 100% van weg ben maar het is wel ok zo :P

In ieder geval bedankt voor de zoekterm :D

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

TeeDee

CQB 241

Thunderhawk schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:34:
Hmm naja. Heb aan de hand van de faux columns iets anders gevonden en toegepast die niet werkt met een bg image :) Niet dat ik er 100% van weg ben maar het is wel ok zo :P

In ieder geval bedankt voor de zoekterm :D
Wil je dat ook nog delen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 20:04
Dirickteur schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:06:
Is dat een overtype-foutje of heb je die code gecopy-paste? Want heigth doet niets... Height wel ;)

Niet goed gezien
Wel goed gezien, want er staat wel HEIGTH in plaats van HEIGHT... Dus op de manier zoals hij er staat gaat het zoiezo niet werken. Maar met DIV's op de manier die jij gebruikt is dit inderdaad niet het geval. Gelukkig heb je de oplossing al gevonden.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Thunderhawk
Wil je dat ook nog delen?
Tuurlijk!

http://www.pixy.cz/blogg/clanky/css-3col-layout/

[ Voor 37% gewijzigd door Thunderhawk op 26-01-2008 21:13 ]

Pagina: 1