PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verder weet ik neit of de laptop wel een speaker heeft voor piepjes, maar hij doet ook niks met geheugen?
Je zou iig Asus kunnen bellen. Met een beetje mazzel valt het mee. Ik ahd iig een kapotte Asus A6T waar ik per ongeluk ranja over had gegooid. Reparatie zou iets van 400 euro zijn geweest, maar omdat het meoderbord niet op korte termijn leverbaar was heb ik gratis en voor niets een nieuwe F3Sc gekregen
Onderzoek kost iig 75 euro dus misschien is dat nog de moeite waard mocht het niet veel zijn, maar eerst maar even het GoT onderzoek:
1. Krijg je ook HDD activiteit
2. Werkt AudioDJ ook nog
[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 23-01-2008 20:03 ]
HDD lampje brand wel even net als bij normaal opstarten. En Audio DJ weet ik niet. Heb de bon ff opgezocht ding is gekocht op 6/1/2006 dus zou het wel zuur vinden als die nu niet gemaakt zou kunnen worden. Al dan niet met een kleine bijbetaling.GENETX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:59:
Ik veracht dat het weinig zin heeft om een oude lapotp te repareren. Je kan hem het beste denk ik mocht hij het helemala niet meer doen na misschien een aantal tips in onderdelen verkopen. Laptops zijn een crime om te repareren...
Verder weet ik neit of de laptop wel een speaker heeft voor piepjes, maar hij doet ook niks met geheugen?
Je zou iig Asus kunnen bellen. Met een beetje mazzel valt het mee. Ik ahd iig een kapotte Asus A6T waar ik per ongeluk ranja over had gegooid. Reparatie zou iets van 400 euro zijn geweest, maar omdat het meoderbord niet op korte termijn leverbaar was heb ik gratis en voor niets een nieuwe F3Sc gekregen
Onderzoek kost iig 75 euro dus misschien is dat nog de moeite waard mocht het niet veel zijn, maar eerst maar even het GoT onderzoek:
1. Krijg je ook HDD activiteit
2. Werkt AudioDJ ook nog
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
2 jaar garantie is 2 jaar garantie volgens asus, dus daarna is hij OOW (out of warranty) en zul je 71 euro moeten betalen om hem na te laten kijken en dan nog voor te repareren.Operations schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:10:
[...]
HDD lampje brand wel even net als bij normaal opstarten. En Audio DJ weet ik niet. Heb de bon ff opgezocht ding is gekocht op 6/1/2006 dus zou het wel zuur vinden als die nu niet gemaakt zou kunnen worden. Al dan niet met een kleine bijbetaling.
Mijn a6va was na 2,5 kapot, heb hem opgestuurd en reparatie zou 360 euro kosten. Vind ik toch wat veel geld voor een oude laptop, dus probeer hem nu zelf te maken en anders koop ik een nieuwe.
Ja maar ja dan heb je natuurlijk nog de discussie over verwachte levenduur e.d. Die bij een laptop toch wel hoger ligt dan 2 jaar.DaDude schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:13:
[...]
2 jaar garantie is 2 jaar garantie volgens asus, dus daarna is hij OOW (out of warranty) en zul je 71 euro moeten betalen om hem na te laten kijken en dan nog voor te repareren.
Mijn a6va was na 2,5 kapot, heb hem opgestuurd en reparatie zou 360 euro kosten. Vind ik toch wat veel geld voor een oude laptop, dus probeer hem nu zelf te maken en anders koop ik een nieuwe.
1. Bel Asus direct en zo snel mogelijk. Wie weet kun je met een vriendelijk telefoontje toch nog bereiken dat ze hem voor je willen repareren, het is wel zuur net zo buiten de garantie.Operations schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:10:
[...]
HDD lampje brand wel even net als bij normaal opstarten. En Audio DJ weet ik niet. Heb de bon ff opgezocht ding is gekocht op 6/1/2006 dus zou het wel zuur vinden als die nu niet gemaakt zou kunnen worden. Al dan niet met een kleine bijbetaling.
2. Blijft je HDD lampje ook branden en heb je het idee dat hij wel doorstart naar Windows? Want als je meoderbord kapot zou zijn zou hij dat ook neit doen
3. AudioDJ kun je dus aanzetten zonder je laptop aan te zetten. Daar zijn die knopjes aan de voorkant voor. Ik zou zeggen, gooi er eens een audio CD in en kijk of hij die wil afspelen.
Dan kunnen we al vrij snel zien of het het hele moederbord is of alleen je videokaart of een kabeltje. Door ook contact op te nemen met Asus en te laten zien dat je er verstand van hebt en iets zeggen in de trand dat het erg zuur is en wel wat meer had verwacht van een Asus (en dan wel vriendelijk) kun je misschien iets regelen. Wie weet is het wel een veel voorkomend probleem en willen ze hem wel uit coulance repareren of de kosten delen oid. Informeren is gratis.
Jep, ga het gewoon proberen! Thxjan_va schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:39:
hier kan je alles online regelen...2 jaar garantie heb je standaard
http://rma.asus.de/pick_eu/nl/