Ik ben groter gaan wonen en ik ben nu een setje aan het samenstellen voor mijn huiskamer.
Afmetingen zijn ongeveer 5x8 (met nog een gedeelte open keuken).
Wat ik wil is een Receiver en een paar Zuilen.
De receiver wordt waarschijnlijk een Onkyo TX505SR of een H/K AVR 132
Maar nu..
De speakers, hier gaat mijn topic over. Ik heb veel gelezen op hifi.nl en andere audio sites.
Er zijn al heel wat speaker afgevallen en ik ben al twee keer bij de RAF geweest om te luisteren.
Ik wil graag beginnen met een instap receiver zoals de twee genoemd hierboven. En met speakers wil ik beginnen met twee goede zuilen en later uitbreiden met center / rear en misschien een sub.
De speakers die ik zoek moeten goed zijn zowel hoog als laag. Dit omdat ik voorlopig geen subwoofer wil aanschaffen en dus moeten de zuilen ook wat laag kunnen produceren.
Films of Muziek. Ik denk een goede portie van beide met een kleine overhang naar films.
Mijn laatste selectie is de Jamo S606 zwart

of de Wharfedale Diamond 8.4 Zwart

___
De Jamo vind ik echt mooi maar en klinken in mijn oren goed. Ook past de piano lak voorkant goed bij mijn Samsung LCD. Alleen op de diverse fora zijn verschillende mensen nogal terughoudend over Jamo en hun speakers. Maar ik vind ook goede recenties.
Recensie 1
Recensie 2 (pdf)
De Wharfedales bestaan al wat langen 2002 als ik het goed heb.
Dit zijn top speakers als ik alle recensies op internet moet lezen.
De Jamo's kan ik krijgen voor ongeveer 300 - 350 eu
En de Wharfedale's voor 250 - 300 eu.
Deze prijzen zijn per paar.
Zijn er mede tweakers die deze speakers hebben staan en hun eigen ervaring kunnen delen.
Of een onderbouwde opinie kunnen geven waarom ik voor de 1 moet gaan en niet de ander.
Afmetingen zijn ongeveer 5x8 (met nog een gedeelte open keuken).
Wat ik wil is een Receiver en een paar Zuilen.
De receiver wordt waarschijnlijk een Onkyo TX505SR of een H/K AVR 132
Maar nu..
De speakers, hier gaat mijn topic over. Ik heb veel gelezen op hifi.nl en andere audio sites.
Er zijn al heel wat speaker afgevallen en ik ben al twee keer bij de RAF geweest om te luisteren.
Ik wil graag beginnen met een instap receiver zoals de twee genoemd hierboven. En met speakers wil ik beginnen met twee goede zuilen en later uitbreiden met center / rear en misschien een sub.
De speakers die ik zoek moeten goed zijn zowel hoog als laag. Dit omdat ik voorlopig geen subwoofer wil aanschaffen en dus moeten de zuilen ook wat laag kunnen produceren.
Films of Muziek. Ik denk een goede portie van beide met een kleine overhang naar films.
Mijn laatste selectie is de Jamo S606 zwart

of de Wharfedale Diamond 8.4 Zwart

___
De Jamo vind ik echt mooi maar en klinken in mijn oren goed. Ook past de piano lak voorkant goed bij mijn Samsung LCD. Alleen op de diverse fora zijn verschillende mensen nogal terughoudend over Jamo en hun speakers. Maar ik vind ook goede recenties.
Recensie 1
Recensie 2 (pdf)
De Wharfedales bestaan al wat langen 2002 als ik het goed heb.
Dit zijn top speakers als ik alle recensies op internet moet lezen.
De Jamo's kan ik krijgen voor ongeveer 300 - 350 eu
En de Wharfedale's voor 250 - 300 eu.
Deze prijzen zijn per paar.
Zijn er mede tweakers die deze speakers hebben staan en hun eigen ervaring kunnen delen.
Of een onderbouwde opinie kunnen geven waarom ik voor de 1 moet gaan en niet de ander.