[hifi] Jamo of Wharfedale

Pagina: 1
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008

• Eriontec
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik ben groter gaan wonen en ik ben nu een setje aan het samenstellen voor mijn huiskamer.

Afmetingen zijn ongeveer 5x8 (met nog een gedeelte open keuken).

Wat ik wil is een Receiver en een paar Zuilen.

De receiver wordt waarschijnlijk een Onkyo TX505SR of een H/K AVR 132

Maar nu..

De speakers, hier gaat mijn topic over. Ik heb veel gelezen op hifi.nl en andere audio sites.

Er zijn al heel wat speaker afgevallen en ik ben al twee keer bij de RAF geweest om te luisteren.

Ik wil graag beginnen met een instap receiver zoals de twee genoemd hierboven. En met speakers wil ik beginnen met twee goede zuilen en later uitbreiden met center / rear en misschien een sub.
De speakers die ik zoek moeten goed zijn zowel hoog als laag. Dit omdat ik voorlopig geen subwoofer wil aanschaffen en dus moeten de zuilen ook wat laag kunnen produceren.

Films of Muziek. Ik denk een goede portie van beide met een kleine overhang naar films.

Mijn laatste selectie is de Jamo S606 zwart

Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/channels/audioreview/images/products/Product_130245.jpg

of de Wharfedale Diamond 8.4 Zwart

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/Files/Billeder/Studio/S%2060/S606_blackash_wogrill_med.jpg

___

De Jamo vind ik echt mooi maar en klinken in mijn oren goed. Ook past de piano lak voorkant goed bij mijn Samsung LCD. Alleen op de diverse fora zijn verschillende mensen nogal terughoudend over Jamo en hun speakers. Maar ik vind ook goede recenties.

Recensie 1
Recensie 2 (pdf)

De Wharfedales bestaan al wat langen 2002 als ik het goed heb.

Dit zijn top speakers als ik alle recensies op internet moet lezen.

De Jamo's kan ik krijgen voor ongeveer 300 - 350 eu

En de Wharfedale's voor 250 - 300 eu.

Deze prijzen zijn per paar.

Zijn er mede tweakers die deze speakers hebben staan en hun eigen ervaring kunnen delen.

Of een onderbouwde opinie kunnen geven waarom ik voor de 1 moet gaan en niet de ander.

• Eriontec
Plaatjes zijn precies andersom.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is gewoon een edit knop om je post aan te passen :)

Verder zul je echt zelf een keuze moeten maken. Koop dat wat jij het best vind klinken :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 12:47
Zelf heb ik de 606 van Jamo beluisterd en vond ze absoluut niet mooi klinken ;)
Ik ben toen uiteindelijk weg gelopen met 2x de E90 van JBL, veeeel mooier als de Jamo qua geluid (mijn mening) Het design van Jamo vond ik wél erg mooi.

Kijk ook zéker eens naar de nieuwe Wharfedale Diamond 9 serie:

De 9.6:
http://www.cinedream.be/products/diamond_96.gif
Te koop voor ongeveer 300 euro per stuk.

De 9.5:
http://www.cinedream.be/products/diamond_95.gif
Te koop voor zo'n 250 euro per stuk.

Zeker de 9.6 vond ik erg goed klinken voor zijn prijs.
Ja, bovengenoemde speakers zijn wat meer als je originele budget, maar kijk anders eens naar de E80/E90 van JBL, die zijn wat goedkoper en klinken erg goed. (vind ik)

Zo zie je maar, ik liep vanmiddag iEar binnen met het budget van 600 euro per paar, eindig ik met de Focal 716V die ik wel zó mooi vond klinken..... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 23-01-2008 18:53 ]

Beginning to realize the power...

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Bij Correct zijn de Wharfedales veel goedkoper te krijgen. € 120,-- ps. voor de 9.5 en € 150 ,-- per stuk voor de 9.6.

Ik zou ook eens kijken of je ergens Klipsch luidsprekers kunt beluisteren. Maar van deze sound moet je wel echt houden. Persoonlijk vind ik ze erg lekker klinken.

Edit:
Vergeet ook niet dat de muziek die je draait van invloed is. De ene luidspreker past beter bij een muziek genre dan een andere.

[ Voor 19% gewijzigd door Gurbe de n00b op 23-01-2008 18:58 ]

Portfolio

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 12:47
Klopt, Correct in rotterdam is veel goedkoper en nog een prima zaak ook. :) Voor dat geld zou ik zeker de Wharfedale's in de gaten houden!

Ik heb de Klipsch F serie beluisterd (1,2,3) en vond ze zélf niet zo erg mooi, maar zoals boven mij.... heeeel persoonlijk natuurlijk! (zo vind ik zelf Kef ook helemaal niks, smaken verschillen :) )

Beginning to realize the power...

• Eriontec
Hmmz. Die Wharfedale 9.6 voor 150 per stuk zien er goed uit. Maar maakt het nog wat uit dat dat 2 weg is ipv van 3 weg? Komt er dan nog wel genoeg bass uit? Of moet ik maar gewoon gaan luisteren.

Ik heb deze Wharfedale's niet zien staan bij de RAF a'dam.

Maar ik zal eens gaan kijken of ik ze dichterbij kan gaan beluisteren dan helemaal naar r'dam te reizen.

Klipsch F1 -2 -3 heb ik al beluisterd en vond ik niet echt een vol geluid geven. Ze konden wel hard maar warm en lekker klinkend vond ik het niet.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

En zo blijkt maar weer dat je erg weinig hebt aan dit soort threads. Iedereen vind wat anders mooi, en uiteindelijk zoek je toch iets wat je zelf mooi vindt.

Kortom, lees Audio en HiFi forum policy - Het regime en ga zelf een keuze maken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.