Toon posts:

ik wil via DOS een windows 2000 share benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dit??
ik heb dit nodig om zo simpel met bijvoorbeeld een opstart diskette snel windows 95 te installeren
pleaze wie o wie kan mij helpn

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

ntfs ?

Maximum effort - Deadpool

Verwijderd

NFS!

En dan linux draaien! *D

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

in nt4 server (en dus waarschijnlijk ook in w2k server) zit een tooltje om een dosdisk aan te maken waarmee je op een nt/w2k netwerk kunt inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
in w2k zit die optie niet :'(
maare er moet tog een andere oplossing zijn??? het is wel een ntfs bestandsysteem mensen wie kan mij helpen wie heeft hier ervaring mee ???

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand hier een oplossing voor?
ik neem aan dat dit een bekend probleem zou zijn voor netwerk beheerders die op een afstand windows 95 of een andere os installeren

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Het feit, dat je een NTFS share wilt benaderen maakt nix uit. Misschien dat je bij www.bootdisk.com nog een gepaste bootdisk kunt bemachtigen. Of probeer een NT Server CD van iemand te lenen en maak dan zelf de (aan)gepaste bootflop aan.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
heeft er niemand hier ervaring mee??
of wie heeft zo'n opstart diskette ik hoor ut graag

Verwijderd

op www.sysinternals.com kun je ergens ntfsdos en ntfs98ro downloaden. Dat zijn respectievelijk DOS- en Win9x-drivers om NTFS partities te kunnen LEZEN (schrijven is een ander verhaal, maar je kunt er in elk geval BIJ, als je nog software wil veiligstellen).

Misschien is dat wat?

Succes. ;)

Oh ja: eigen risico, natuurlijk. Don't blame me als die software resulteert in gegevensverlies of any kind... :Z

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 16 februari 2001 13:50 schreef motown het volgende:
op www.sysinternals.com kun je ergens ntfsdos en ntfs98ro downloaden. Dat zijn respectievelijk DOS- en Win9x-drivers om NTFS partities te kunnen LEZEN (schrijven is een ander verhaal, maar je kunt er in elk geval BIJ, als je nog software wil veiligstellen).

Misschien is dat wat?

Succes. ;)

Oh ja: eigen risico, natuurlijk. Don't blame me als die software resulteert in gegevensverlies of any kind... :Z
Uuuhm de vraag ging over het remote kunnen bereiken van een NTFS partitie onder DOS. Niet lokaal...
Hey Erwinbey ben je al op de bootdisk site geweest? En nog ff voor de duidelijkheid, die bootdisk moet je toch echt zelf maken, want hoe kunnen wij nou weten welke NIC je in je PC hebt hangen???

Heal the internet ...

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

je moet gewoon een bootflop hebben met netwerkondersteuning en dan met net use naar een drive connecten, heeft niets met NTFS te maken.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

ntfs4dos is leuk als je de serverschijf in je winXX bak hangt. Je moet dus een bootflop maken waarmee je je aanmeldt op de server.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 16 februari 2001 13:59 schreef collin het volgende:
je moet gewoon een bootflop hebben met netwerkondersteuning en dan met net use naar een drive connecten, heeft niets met NTFS te maken.
My point exactly. In mijn laatste posting herhaalde ik ook alleen maar de vraag van erwinbey. Maar nogmaals, wij kunnen niet ruiken welke NIC hij gebruikt, dus ff een floppy aanleveren lijkt me een onmogelijke zaak...

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een intel pro 100 netwerk-kaart
alleen ik krijg ut niet aan de praat :'(
kan iemand zo'n disk voor mij maken want dit gaat mij nie lukken te weinig ervaring sorry

• collin

collin

Who da man !!

Is dat de precieze benaming van je NIC? ik heb er hier nog wel 1 liggen, maar dan moet ik wel het goede type weten.

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Check je mail maar, ik heb een werkende netwerkbootflop gemailt naar je. met instructies :) Suc6!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1