wireless signaal versterken, opties

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:38
Ik heb hier (beneden) een Linksys wrt54gs draadloze router staan. Beneden komt het signaal binnen, verplaatsen lukt niet.
Nu lukt het regelmatig niet om boven verbinding met internet te krijgen met de laptop.
Ik wil boven ook goed bereik. Het trekken van een kabel gaat niet lukken
.
Een van de mogelijkheden is een range extender. Heb ik eea over gelezen, oa dat de snelheid gehalveerd wordt.
In hoeverre merk ik dat nu tijdens het internetten? Ik heb een chello classic abonnement, maar wil natuurlijk niet een hele trage verbinding krijgen.
Is er een andere, goedkopere manier om boven een goed sigaal te krijgen?
Zal een andere , nieuwe router betere resultaten geven?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op bepaalde versies van de WRT54GS kan je alternatieve firmware draaien waarmee je het signaal kunt versterken. Je moet wel zien dat je het niet te hard versterkt want dan genereer je meer warmte maar tot een bepaald niveau is wel veilig. Let op dat je hiermee ook de noise versterkt dus het signaal kan wel aan kwaliteit inboeten.

Toch is mijn ervaring dat je er vaak toch de laatste meters bereik nog kan uithalen zonder al te veel te moeten verhogen. Het is een kwestie van wat uitproberen.

Een andere optie is het gebruik van een sterkere antenne op je router. Verder kan je ook denken aan het verplaatsen van je router.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:27

Simkin

Bzzzzz

Zal een andere , nieuwe router betere resultaten geven?
Wireless-N router heeft een tot 5 maal verder bereik vergeleken met G.

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wireless-N is een optie maar dan moet gelijk het volledige netwerk geupgrade worden (access point en NIC's).

Een andere optie is inderdaad een extender plaatsen (controleer op de website van linksys welke compatible zijn!!)

Een laatste optie is een custom firmware op je WRT54GS zetten, 2 voorbeelden: Thibor HyperWRT en DD-WRT
ff zoeken met google en je zal zien of jou GS compatible is, je GS staat standaard op 50% zendvermogen, opschroeven naar 100% kan probleemloos met deze custom firmwares.

Verwijderd

Of een Homeplug voor een verbinding over het lichtnet... snelheid schijn z'n 14 mbit per sec. te zijn.

Zelf heb ik hier overiguns geen ervaring mee, maar hoor in omgeving positive reacties

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

jan_va schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:48:
Wireless-N is een optie maar dan moet gelijk het volledige netwerk geupgrade worden (access point en NIC's).

Een andere optie is inderdaad een extender plaatsen (controleer op de website van linksys welke compatible zijn!!)

Een laatste optie is een custom firmware op je WRT54GS zetten, 2 voorbeelden: Thibor HyperWRT en DD-WRT
ff zoeken met google en je zal zien of jou GS compatible is, je GS staat standaard op 50% zendvermogen, opschroeven naar 100% kan probleemloos met deze custom firmwares.
Tot 100% opschroeven zou je kunnen doen, maar let er dan wel op hoe warm je accesspoint wordt. Ik heb reeds eerder gelezen dat de accesspoint dan veel te warm kan worden en de levenduur drastisch verkort. Er werd aangereden niet verder dan 75% tot 80% te gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1