Toon posts:

Laptop Latitude D600 en draadloze netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het bedrijf waar ik op dit moment werk een groot probleem. We hebben hier een aantal draadloze netwerken, de testelin, visistorline en de internelijk voor onze eigen pc's. Nu sinds kort hebben we er terug 2 oudere laptop's bij genomen maar als we ze op het draadloos internet willen instaleren schiet er helaas van onze draadloze netwerken geen meer over. Hij vind enkel dat van de buren. Al onze andere pc's hebben echter geen probleem met het draadloze netwerk. Het is ook neit dat het buiten bereik valt aangzien de buren verder weg zitten en we de laptop's al naast de router hebben gehouden. Ook een driver update van dell bleek niet te helpen maar het enkel nog net iets erger te maken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dell even bellen voor support.

Alle proemn in n drek

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met deze informatie is er geen echte oplossing of zelfs maar behulpzame suggestie te geven. Je vertelt namelijk helemaal niets over de instellingen van het netwerk, beveiliging, encryptie, routers, firewalls, etc etc. Helderziendheid is nog steeds zeldzaam hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen zijn vrij simpel. Het netwerk word beheerd door een dhcp, maar dat is niet het probleem want het netwerk werkt volledig zonder problemen. De andere laptop's hebben hier namelijk geen probleem mee. Maar om dan toch even wat uitleg te geven

Testlin : Niet beveiligd, open voor iedereen
Visitor : Niet beveiligd, open voor iedereen
Intern : Beveiligd dmv WEP KEY, enkel voor personeel

Maar dat is niet het probleem, want mijn eigen laptop van thuis uit doet het hier wel. Dus mijn vraag is eigenlijk gewoon of er nog mensen zijn met dit type van laptop die het zelfde probleem hebben en er daadwerkelijk een oplossing hebben voor gevonden? Ik weet zelf ook dat dit niet simpel is maar bij dell krijgen we te horen dat er een update moet gebeuren. Voeren we die update uit dan is het helemaal kapot en schiet er van de 2 draadloze ( onbeveiligde netwerken ) helemaal geen meer over. Dus we zitten een klein beetje er mee verveeld. Ook omdat het een oudere laptop is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Netwerken horen daar - maar ook in Netwerken gelden de GoT Huisregels, en hebben topics zonder duidelijke specs, instellingen geen zin - welke WiFi kanalen hebben we het over? Kan de NIC wel die kanalen aan (12+13 geven soms problemen met apparaten voor de US markt...)? Behalve lukraak een driver update (welke versie was het? welke versie heb je geprobeerd?) lijk je zelf ook niets geprobeerd.

Wegens verkeerde plek *en* volstrekt ontoereikende topicstart dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.