Vreemde aansluiting voor een autoradio...

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een Pioneer KEH-6000RDS.

http://i30.tinypic.com/25gqply.jpg

Maar met zo'n aansluiting kan ik weinig als in mijn auto een ISO stekker zit.

Heeft iemand enig idee wat ik hier mis of wat ik hiermee nog kan?

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 23-01-2008 17:18 . Reden: linkje gemaakt van afbeelding ]

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan het bij een car centre of op internet checken. Of zoek even op de Pioneer site... Vaak zijn er wel verloop kabels te krijgen voor afwijkende stekkers.

Mijn Nissan had bijvoorbeeld geen ISO en mijn radio wel, daar heb ik een verloopje voor gekocht. Zat rond de 20 euro die kabel..

[ Voor 40% gewijzigd door ViNyL op 23-01-2008 17:18 ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Even langs de lokale brezan gaan of iets dergelijks, gewoon even de radio en auto meenemen en dan kan je ze even laten kijken wat je nodig heb, hebben ze het niet op voorraad willen ze het vast wel bestellen voor je :D

• Verstekbakker
  • Niet online
Verloopstekker kon ik op internet in elk geval nergens vinden. En zo'n verloopkabeltje gaat waarschijnlijk netzoveel kosten als een andere radio. Ik denk dat ik hem maar in de kliko ga smijten.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
die pioneer kabeltjes zijn bijna net zo duur als een nieuwe radio 8)7 dus of je hebt geluk op marktplaats, of je moet een nieuwe kopen :P

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, da's een radio uit de tijd voordat de japanners doorhadden dat isoblokjes handig waren, (europese merken hadden dat al wel) en daar hoort dus een specifieke pioneer stekker bij, voor die radio. Succes die te vinden. ;) Dat is een radio die uitgebouwd had moeten worden met zijn kabelboom.

Nieuwe bestellen is onbegonnen werk, voor 100 euro heb je iets vergelijkbaars nieuw, (hoewel, cassette kan tricky zijn. ;) ) en ik betwijfel of pioneer nog kabelsetjes levert voor radios van pre-2000. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 23-01-2008 22:36 ]

Aannames zijn fataal.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Wellicht op de sloop......

Anders dan ding zelf 'slopen' in die zin: open maken en kijken waar alle draadjes/contacten voor dienen. Dan daar hard/direct draden aan maken/solderen. Je zult zeker niet alle connectors nodig hebben.....

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je komt al een heel end hoor. ;)

schakelplus
constantplus
massa
remote
illumination

linksvoor+
linksvoor-
rechtsvoor+
rechtsvoor-
linksachter+
linksachter-
rechtsachter+
rechtsachter-

Zijn al 13 draadjes om uit te zoeken. ;)

Aannames zijn fataal.

• maarud
GaMeOvEr schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:17:
Je komt al een heel end hoor. ;)

schakelplus
constantplus
massa
remote
illumination

linksvoor+
linksvoor-
rechtsvoor+
rechtsvoor-
linksachter+
linksachter-
rechtsachter+
rechtsachter-

Zijn al 13 draadjes om uit te zoeken. ;)
die heb je niet nodig ;)

nog 11 dus :+

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

maarud schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:56:
[...]

die heb je niet nodig ;)

nog 11 dus :+
remote en ilumination heb je wel nodig indien je gebruik maakt van een automatische antenne of versterker :)

Wabbawabbawabbawabba

• maarud
KatirZan schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:01:
[...]

remote en ilumination heb je wel nodig indien je gebruik maakt van een automatische antenne of versterker :)
jawel, maar voor het radiogedeelte volsta je met links en rechtsvoor, massa en de 2 plusjes. Voor als je 4 boxen hebt ook links en rechts achter, en met zo'n antenne heb je idd remote nodig. En vrgeet de mute-kabel voor je telefoon/carkit niet :)

Verwijderd

je zou bijna zeggen dat het een standaard Ford aansluiting was.

maar standaard heeft pioneer er altijd een kabel bijgeleverd. dus hoe komt het dat jij die niet hebt?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

maarud schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:03:
[...]

jawel, maar voor het radiogedeelte volsta je met links en rechtsvoor, massa en de 2 plusjes. Voor als je 4 boxen hebt ook links en rechts achter, en met zo'n antenne heb je idd remote nodig. En vrgeet de mute-kabel voor je telefoon/carkit niet :)
Ik betwijfel of die radio een phone-mute heeft, ding is volgens mij ergens uit 1998 ofzo. ;)

Aannames zijn fataal.

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 03:48:
je zou bijna zeggen dat het een standaard Ford aansluiting was.

maar standaard heeft pioneer er altijd een kabel bijgeleverd. dus hoe komt het dat jij die niet hebt?
Omdat hij er niet bij zat.
Pagina: 1