Toon posts:

Boot CD

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet een backup van alle data maken van een HDD. Ik kan niet meer in Windows komen dus mijn idee was een externe HDD via de USB aan te sluiten en alle gegevens simpelweg te kopieeren.

Grap is dat de computer geen diskette-drive heeft dus ik moet een boot disk op CD maken om in DOS te komen en alles netjes over te zetten.

Nu heb ik meerdere discs van bootdisk.com gebruikt en nog vele andere websites maar ik krijg het maar niet voorelkaar om in een DOS te komen waar de drives benaderbaar zijn (geen RAM-drive dus). Met de Windows XP (Home Edition) CD zelf krijg ik (waar ik het ook probeer) iedere keer de melding "Geen Toegang". Functies zoals MKDIR en COPY werken dan niet.

Weet iemand voor mij een .ISO die ik kan gebruiken voor een BootDisk? Alvast bedankt!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 11:04
Zoek eens naar BartPE!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Of "i have the password'

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
wa dacht je van knoppix oid? kun je bij al je schijven, met netwerktoegang, en volgens ij kan t ook cd's schrijven.

http://www.klaasje.com

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 18:50
Je kan met een linux live-cd aan de slag.

Maar als je niet windows kan opstarten hoe wil je dan een iso branden?

[ Voor 47% gewijzigd door DWattel op 23-01-2008 16:36 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

DWattel schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:34:
Je kan met een linux live-cd aan de slag.
Maar niet iedere CD is geschikt. Ik zou Ubuntu 7.10 Live CD aanraden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als je een linux cd gebruikt let erop dat je USB harddisk in fat32 geformateerd is, want linux kan niet op NTFS schrijfen. Bij CD's is dit niet van belang.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe komt dat, je bent je password/username vergeten ?
IMO is dát je probleem, niet dat je nu een manier zoekt om de data veilig te stellen :)

Of is je installatie kapot, en wil je dat niet in je topicstart noemen ?

Hiermee kan je je wachtwoord resetten: Forgot your NT admin password? Reinstall? Oh no... But not any more...

[ Voor 7% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 23-01-2008 16:47 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef alleen maar in DOS te komen hoor, CD kan ik wel op een andere PC branden (snap niet wie daar op komt?).

Kortom, in DOS komen en backups kunnen maken. That's it eigenlijk.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Roman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:39:
Als je een linux cd gebruikt let erop dat je USB harddisk in fat32 geformateerd is, want linux kan niet op NTFS schrijfen. Bij CD's is dit niet van belang.
Je spelling :o Je krijgt niet extra punten als je sneller post.

Maar wat je zegt is onzin. Zeker Linux het laatst gebruikt in 1998? Ubuntu bijvoorbeeld kan al vanaf 7.10 helemaal stabiel zonder problemen naar een NTFS partitie schrijven. @TS: Linux is aan te raden want dat kan je gewoon Sleur-En-Pleuren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 11:15
"Ubuntu bijvoorbeeld kan al vanaf 7.10 helemaal stabiel zonder problemen naar een NTFS partitie schrijven."

7.10 is de laatste versie van Ubuntu :+
Maar het schrijven in 7.10 gaat idd goed, ik heb het deze namiddag nog even moeten testen.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee hoor, 8.04 is de laatste ;) Dat ie niet stabiel is, is een ander verhaal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Hints genoeg dus.
Ik stel voor dat je nog even een kijkje neemt in de Windows Clients - Policy waar een goede topicstart aan hoort te voldoen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.