Audigy : geluidskaart werkt niet met DAC

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier een audigy geluidskaart met breakoutbox liggen en een externe dac (arcam black box, net getest met een CD speler, werkt).

Nu is het zo dat als ik die DAC aan de breakoutbox hang ik alleen gekraak hoor (wel vrij typische gekraak), maar totaal geen muziek.
Ik heb even in de driver-settings gekeken en er windows voor geboot (normaal draai ik Linux) en daar is het ook zo.

Weet iemand mischien waar dit aan zou kunnen liggen? De kabel is goed (zelfde als met de cd-speler) en de phaseknop al getest ;)
Breakoutbox werkt prima met analoog geluid btw en ook de optische interface 'geeft licht' (gebruik ik echter nog niet ).

offtopic:
Jaja een pc is een jitter bron maar dit is wel extreem :+ </verkapte audiofiel modus>.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 23-01-2008 16:25 ]

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al gekeken naar de samplefrequentie die de breakoutbox uitstuurd? (44.1/48/96 kHz) En wat je dac aankan?

[ Voor 11% gewijzigd door Def_P op 23-01-2008 16:30 ]

I, for one, like Roman numerals

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Volgens de Fine manual moet je 44.1 48 en 96kHz kunnen selecteren, alleen ik zie niet in waar ik dat onder windows\linux kan doen, ook niet na de manual te hebben geskimd.

Wat ik zo lees zo het met de kx drivers onder windows moeten kunnen, maar het is ook wel leuk als het onder Linux ook kan ;) Iemand?

* Boudewijn googlet even verder.

edit:
Het lijkt er btw sterk op dat het alleen met de kx drivers kan, maar ik wil het nogal graag met de Linux drivers.

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 23-01-2008 16:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan is dit idd in NOS beter op z'n plaats :z

Move OH -> NOS

Oslik blyat! Oslik!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid: het gaat mij er vooral om hoe ik met mijn in-kernel (gentoo-2.6.23-r3) driver de sampling rate van de coaxiale SPDIF output aan kan passen :)

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als het goed is kun je dit met de ~/.asoundrc van alsa regelen, ik kan me herinneren dat hier een heel groot stuk over op de gentoo alsa wiki staat. Ik ben op 't moment op m'n werk, dus ik zou zo geen link kunnen geven, maar als je googled naar alsa s/pdif zou je het moeten kunnen vinden.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hmmm ga ik wel eens op de wiki kijken.
Dank je voor de tip iig :)

Nuttige linkjes:
http://alsa.opensrc.org/index.php/DigitalOut
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_ALSA_sound_mixer_aka_dmix#spdif

Even rebooten (dat is dan wel weer nadeel van in-kernel alsa ).

[ Voor 59% gewijzigd door Boudewijn op 23-01-2008 20:47 ]

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Die laatste bedoelde ik inderdaad!
Pagina: 1