Hoe sterk is een moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 19:13
Wie kan mij adviseren.

Ik wil onderstaand moederbord kopen.
http://www.supermicro.com/products/m...400/X7DWN+.cfm

Omdat er een socket 771 processor op komt (Xeon) moet ik naar onderstaande cooler.
http://www.thermalright.com/new_a_pa... aHVzaWFzdA==

Het is een dual bord dus er komen er eigenlijk 2 op. Het bord komt in een Chieftec kast dus ik ben bang dat de boel afbreekt. De kooler heeft wel een bevestiging ook onder het moederbord maar de coolers wegen 800gr per stuk.

Kan iemand mij adviseren?

Groet,

C.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:33

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hmmm heb je je oude topics nog wel eens teruggelezen? Volgens mij is het fenomeen "eigen onderzoek" een beetje ondergesneeuwd.

Om je een handje op weg te helpen : komt je moederbord horizontaal of vertikaal? Bevestiging van je mobo aan je kast? Koeler backplate helpt ook... oh en, Google is een goeie om te starten ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• ChrisVrolijk
Ik heb al gezocht op google en op een aantal forums maar het niet kunnen vinden. Er word wel gesproken over de cooler zelf dat hij erg goed is maar niet over de plaatsing als het bord verticaal komt te staan. Daarom hoop ik op reacties middels deze post.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 20:10
De links die je geeft werken niet bij mij maar als je even bij de moederbord specificaties kijkt zie je hoeveel gewicht je socket aankan. Maar ik kan je zo al vertellen dat 800gr zwaarder is dan de socket ondersteund. je kan de koeler er natuurlijk alsnog opdoen maar verwacht geen garantie ofzo als hij kapotgaat. Zolang je de pc niet gaat schudden of transporteerd zou het zeker moeten kunnen.

edit: ja kan de kast natuurlijk ook op zijn kant leggen dat is je moederbord horizontaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Bazvv op 23-01-2008 16:55 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:33

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eeeh, je link is dood, dus kun je die even fiksen (en erbij vertellen welk product het precies is)?

Meeste moederborden trekken aardig wat, zo lang je ze maar rustig behandelt, en laat staan. Wil je met dit ding naar LANparties, dan zou ik toch eens goed nadenken. Als Thermalright em aanbeveelt voor dual-setup zal het meestal wel goed zitten, maar je kunt overwegen je mobo plat neer te leggen. Dacht dat er bij de meeste TR-koelers een backplate meegeleverd werd, dus dat helpt ook weer (as said before). Eventueel kun je met een paar nylon draadjes de boel 'ophangen', voor extra support.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb op mijn Asus A8N-E een TT Big Typhoon zitten. Deze kwam met een speciale backplate voor bevestiging. Ik heb geen enkel probleem met het gewicht van dat ding.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• ChrisVrolijk
Het moederbord is de Supermicro X7DWN+ en de cooler is de Thermalright Ultra 120 Extreme.
Er zit inderdaad een backplate bij voor extra bevestiging. Ik lees nu ook weer op een ander forum dat heatpipes horizontaal minder functioneel zijn dan wanneer ze verticaal staan. Gek word ik er van.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je moederbord houdt da twel ,als je het gewoon netjes vastschroeft. Zelfde situatie hier gehad (min of meer). Ook de kast is goed genoeg.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hij zal het wel houden idd. Vooral als je alle schroefgaten gebruikt. Met vervoer even opletten maar dat zal in dit geval wel meevallen lijkt me.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Houd je bord wel hoor.
Ik heb een ultra 120 extreme op m'n DFI nF4, S939 dus, dat zit met 2 schroeven vast.
De backplate verdeelt de druk nog aardig aan de achterkant en helemaal als het mobo 4 bevestigings punten heeft.
Ik denk wel dat eht gewoon kan, mits je de kast neit regelmatig gaat verslepen.

Gabriël AM5

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
maakt niet zo gek veel uit had eerder een ninja er op staan en straks de mugen die nog net iets meer weegt :) moederbord trekt wel iets krom maar kan het wel hebben :)
en ik ging met de ninja ook altijd wel naar lan party's enzo
en regel matig pc versleept
alleen wel op letten dat je er wel een backplate op hebt zodat de kracht toch nog wel enig zins verdeelt word

Verwijderd

Ivm het gewicht heb je kans dat het moederbord krom gaat staan.. en als dat erger wordt breken de interne banen af van elkaar, en breekt het moederbord. Goed op letten dus en goed bevestigen ;)

Mijn X1950Pro staat ondertussen ook al krom gezien het gewicht van de VF-1000 :P

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
misschien paar naai draden er aan knuppen en boven in je kast een plekkie zoeken waar je ze aan kun knopen scheelt weer wat krom trekken ;)
Pagina: 1