Ik hoop dat jullie misschien mij verder kunnen helpen met mijn probleem onderstaand. Ik heb er jammergenoeg zelf niet zoveel verstand van 
Op dit moment heb ik een Philips 4.1 surround setje aangesloten op de computer via 1 jackplug. Dat het surround effect niet werkt boeit me niet zoveel, stereo is voldoende voor mij.
Jammergenoeg werkt de subwoofer niet helemaal zo zoals ik wil dat hij werkt (redelijk weinig vermogen).
Nou wil ik eigenlijk het volgende gaan doen:
Ik was eraan aan het denken de volgende dingen te kopen 2e-hands:
- Oude hi-fi versterker?
- Een basskist (of basrol) van ongeveer 80 tot 100W.
Wat ik daarmee dan wou gaan doen is,
de hi-fi versterker via de tulp/jack-plug aansluiten op de computer.
Vanuit de versterker de 4.1 surround set aansluiten (op een tulp uitgang ofzo?) en de baskist of basrol op de speaker aansluitingen.
Ik weet dat ik op het max. Watt output en toegestane Ohmes van de versterker moet lettten, maar daar blijft t dan ook bij. :x
Wat ik nu nog niet helemaal begrijp...
- Is dit uberhaupt mogelijk?
- Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zon baskist? Moet daar nog een aparte versterker tussen ofzo?
- Waar moet ik op letten bij t aanschaffen van een 2e handse hi-fi versterker?
Mijn bedoeling is dus dat de baskist of basrol nog wat extra nadruk legt op de zwaardere tonen waar de 4.1 surround set tekort bij komt.
Hopelijk kan iemand me helpen hierbij!
Op dit moment heb ik een Philips 4.1 surround setje aangesloten op de computer via 1 jackplug. Dat het surround effect niet werkt boeit me niet zoveel, stereo is voldoende voor mij.
Jammergenoeg werkt de subwoofer niet helemaal zo zoals ik wil dat hij werkt (redelijk weinig vermogen).
Nou wil ik eigenlijk het volgende gaan doen:
Ik was eraan aan het denken de volgende dingen te kopen 2e-hands:
- Oude hi-fi versterker?
- Een basskist (of basrol) van ongeveer 80 tot 100W.
Wat ik daarmee dan wou gaan doen is,
de hi-fi versterker via de tulp/jack-plug aansluiten op de computer.
Vanuit de versterker de 4.1 surround set aansluiten (op een tulp uitgang ofzo?) en de baskist of basrol op de speaker aansluitingen.
Ik weet dat ik op het max. Watt output en toegestane Ohmes van de versterker moet lettten, maar daar blijft t dan ook bij. :x
Wat ik nu nog niet helemaal begrijp...
- Is dit uberhaupt mogelijk?
- Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zon baskist? Moet daar nog een aparte versterker tussen ofzo?
- Waar moet ik op letten bij t aanschaffen van een 2e handse hi-fi versterker?
Mijn bedoeling is dus dat de baskist of basrol nog wat extra nadruk legt op de zwaardere tonen waar de 4.1 surround set tekort bij komt.
Hopelijk kan iemand me helpen hierbij!