Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleem synchronisatie IPAQ - exchange server

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

op het vlak van synchronisatie tussen PDA's en exchange 2003 ben ik niet echt thuis.
Nu wil het lukken dat een klant van ons een HP iPAQ HW6915 heeft die via een cradle aan zijn computer synchroniseert met de exchange 2003 (SBS 2003). Dit heeft reeds meer dan een jaar gewerkt... tot vorige week. De iPAQ wil dus niet meer synchroniseren. Er is niets veranderd aan de iPAQ, noch aan de PC, noch aan de exchangeserver (bij mijn weten).

Nu komen volgende foutmeldingen tevoorschijn:

Als de iPAQ in zijn cradle geplaatst wordt komt er op de iPAQ dat er verbinding is; het groene schild van ActiveSync begint te draaien en er komt in ActiveSync dat de synchronisatie gebeurt.
Echter na een 15 a 20-tal seconden komt er een rood uitroepingsteken in ActiveSync en op de iPAQ staat de melding: "Kan geen verbinding maken met de huidige verbindingsinstellingen".
De foutcode in ActiveSync bij exchange is 85002003 (wil zeggen time out en oplossing: kijken of de iPAQ op internet kan. Dit is NIET het geval. Als ik naar google probeer te gaan op de iPAQ krijg ik dezelfde melding)

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

- soft reset van de iPAQ (heeft de vorige keer geholpen)
- ActiveSync van 4.1 naar 4.2 geupdate
- PC heropgestart
- server heropgestart
- verbinding met exchange verwijderd (in ActiveSync) en verschillende keren opnieuw aangemaakt (met SSL; zonder SSL). Als ik daar vb een verkeerd wachtwoord of verkeerd IP-adres intik krijg ik een foutmelding dus hij vindt de exchange wel.

Ik krijg er de kriebels van vooral omdat ik er niet in thuis ben en geen vat op krijg.
Volgens mij staat alles juist... maar werkt het niet.

Kan er iemand tips geven wat ik fout doe of wat ik kan controleren? Probleem is natuurlijk dat ik de iPAQ en zo niet bij mij heb...
Volgens mij moet het probleem zich bevinden op de iPAQ maar weet niet wat :'(
De PC synchroniseert hij wel goed...

Simke

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dat de PC wel goed synct, zegt niet alles. Volgens mij maakt die gebruik van een andere service dan de telefoon doet.

Toch weet ik bijna zeker dat het bij HP zit, aangezien je gewoon geen verbinding kan maken met het internet en het altijd wel gedaan heeft.

Daarom, graag even verder in het centrale topic. Misschien dat dit een bekend probleem is. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunnen andere HP eigenaren je misschien helpen met het opnieuw juist instellen van je HP

\[iPAQ/GSM] Het grote HW6500 iPAQ Mobile Messenger topic

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Dit topic is gesloten.