Goedenmiddag
Ik was daarnet van plan om Arch Linux te gaan installeren, maar bij de installatie van de GRUB-loader ging het mis.
Na een reboot kreeg ik namelijk de melding dat er geen besturingssysteem was gevonden.
Toen koos ik er maar voor om MBR te gaan herstellen met de windows xp cd
fixboot
fixmbr
Nu krijg ik de melding "NTLDR is missing"
Toen had ik weer de XP-cd genomen, en XP laten repareren (dus via installeren -> bestaande installatie repareren")
Helaas heeft dat niet veel geholpen.
Ik kan nu via Ubuntu Live cd in de WIndows-partitie dus als iemand daar iets wilt veranderen ; no problem.
Mijn Boot.INI ziet er trouwens normaal uit,
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
Heeft iemand nog een idee ?
FIlenox
Ik was daarnet van plan om Arch Linux te gaan installeren, maar bij de installatie van de GRUB-loader ging het mis.
Na een reboot kreeg ik namelijk de melding dat er geen besturingssysteem was gevonden.
Toen koos ik er maar voor om MBR te gaan herstellen met de windows xp cd
fixboot
fixmbr
Nu krijg ik de melding "NTLDR is missing"
Toen had ik weer de XP-cd genomen, en XP laten repareren (dus via installeren -> bestaande installatie repareren")
Helaas heeft dat niet veel geholpen.
Ik kan nu via Ubuntu Live cd in de WIndows-partitie dus als iemand daar iets wilt veranderen ; no problem.
Mijn Boot.INI ziet er trouwens normaal uit,
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
Heeft iemand nog een idee ?
FIlenox