Toon posts:

Aopen AX63 Pro Start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet hier thuis een PC herstellen waarvan de eigenaar de stekker had uitgetrokken omdat deze was vastgelopen. (redelijk dom) Nu ik heb al de volledige harde schijf kunnen terug halen (deze werkte ook niet meer, Windows wou persé een herstelling uitvoeren). Ik heb eerst via Linux hiervan een back-up gemaakt en dan later met de XP cd de chkdsk gedaan.

Het enige probleem dat ik nu heb (en dat is het grootste probleem) als ik de PC aanzet, dan krijg ik helemaal geen beeld. (De werken op de harde schijf heb ik daarom op een andere PC gedaan)

Wat heb ik al allemaal geprobeerd:

CMOS resetten
Beeldkaart gechecked (deze was goed)
Nieuwe batterij ingestoken
Flatcables gecheckt (OK)
RAM gecheckt (OK)

Ik vermoed dat de BIOS gewoon niet geladen wordt, of dat het moederbord de geest heeft gegeven. Ook blijft er 1 van de 2 lichtjes vooraan de PC gewoon branden (je hebt een icoontje van een lampje en ééntje van een cilindertje, die met dat cilindertje blijft branden).

Of zie ik iets over het hoofd?

Hopelijk staat het deze keer wel op zijn plaats...

En buiten het feit dat het een moederbord is van Aopen, weet ik niks anders van de specs. Het is niet mijn PC, ik moet deze enkel proberen te repareren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hopelijk staat het deze keer wel op zijn plaats...
Ja, maar je post nog steeds geen volledige specs (als je dat ding daad daadwerkelijk hebt staan kun je dat zo opzoeken), je hebt nog steeds niet gezegd hoe de condensatoren eruit zien en tenslotte heb je ook nog steeds niet de (vele) dingen die in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan gecontroleerd.

Bij deze een laatste kans om alsnog die info te geven. Maar als je volgende posts hier die info niet bevatten rest er verder nog weinig dan dit topic ook te sluiten :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd.

Je kunt alle onderdelen uit je kast schroeven. Alleen een moederbord met processor en geheugen en videokaart aan de voeding aansluiten samen met een speaker voor aan het moederbord en horen als er piepjes uitkomen. Of dat die het natuurlijk doet tot het bios.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b: Een mens krijgt tegenwoordig nog weinig gratie alvorens men hem/haar al bedreigd (qua posts). Bij mijn weten verplaatsen moderators meestal een bericht ipv gewoon te sluiten... En dan ook al gaan beweren dat ik deze PC hier niet heb staan dan?
Ik kan me best voorstellen dat je als Mod veel te lezen krijgt, maar soms moet je een mens ook eens gewoon wat geloven.
Ik ben ook nog maar trouwens 2 dagen actief op dit forum... (Veel goede reclame krijg je zo niet)
Modbreak:Als je nieuw bent zou het je sieren als je de registratievoorwaarden zou doornemen. Verder worden topics die voldoen aan beleid maar in het verkeerde subforum staan verplaatst. Topics die niet aan het beleid voldoen gaan dicht, ongeacht waar ze staan.

Daarnaast:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je een topic wat gesloten is zonder overleg "heropent" gaat het volgens beleid sowieso dicht. Dat ik dat hier niet doe is juist een handreiking omdat je nieuw bent...

Verder wordt dit soort in-topic commentaar op moderatie niet op prijs gesteld. Heb je issues met de uitvoering van het beleid, neem dat dan prive op met de moderator in kwestie. Vind je dat het beleid zelf veranderd dient te worden, dan kun je gaan kijken in Lieve Adjes waar je -voorzover jouw punt niet eerder voorbijgekomen is- een topic erover kunt openen om het met mede-GoTters en crew te bespreken. Maar dus niet in-topic waar het per definitie off-topic is :o

Voeding: Aopen FSP 235
HDD: Maxtor D740 X - 6L (60GB)
64 Mb RAM
Intel Pentium II of III

Ja, ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al bekeken, ja de condensatoren zien er goed uit...

@The Mask: Geen piepjes... Ik vermoed dat het CMOS geheugen moet beschadigt zijn bij het uittrekken van de stekker.

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 23-01-2008 22:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maar soms moet je een mens ook eens gewoon wat geloven.
Geloven doen we als je iets geeft om te geloven. Het GoT beleid is dan ook dat je als topicstarter expliciet en volledig dient te zijn. De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is er niet om te bekijken, maar om dingen uit te proberen. Doe dat eens - denk bijvoorbeeld aan het loshalen van alle componenten en alleen de noodzakelijke (CPU, mobo, geheugen, PSU) los van de kast aan te proberen te zwengelen, het proberen van andere voeding, andere CPU, dat soort dingen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik denk dat je onderdelen moet gaan vervangen, om erachter te komen wat de oorzaak is. Ik zou beginnen met de CPU en Videokaart, als daar geen verandering in zit kan het je moederbord zijn. Dat zou wel vervelend zijn. De voeding is het denk ik niet, want deze zijn beveiligt tegen plotselingen uitvallen (of je moet een zeer oud systeem hebben)

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 24-01-2008 10:51 ]

Pagina: 1