[Router]WEP sleutels.

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Pas geleden ben ik verhuist naar de binnenstad en heb een andere router gekocht via mijn provider @home, omdat mijn oude sweex gewoon bagger was....
Vanochtend wou ik voor het eerst mijn Nintendo DS aansluiten dus ik ben overgestapt van WAP naar WEP.

Met mijn oude router kon ik ieder draadloos apperaat een eigen sleutel geven, maar nu pikken ze allemaal alleen maar de eerste code uit de sleutelindex :? Met mijn oude router zorgde dit voor een IP conflict nu gelukkig niet maar ik snap nog niet helemaal waarom geen enkel draadloos apperaat met de 3 overige sleutels geen ip adres krijgen toegewezen... Ook heb ik zitten klooien met shared auto en open maar dat maakte geen verschil.

Ikzelf heb op de Wlan een laptop en een DS en de PC van mijn benedenbuurvrouw hangen, en mijn gamepc hangt gewoon aan een kabel. oh en de router is een NETGEAR 54mbps wgr614 v6 van @home....

Dus hoe geef ik ieder apperaat een eigen 'werkende' sleutel of heeft iemand een idee waarom de overige 3 sleutels het niet doen?

btw de USB draadloze stick die er bij zit gebruik ik niet want iedere keer als de pc in de sluimer valt is de verbinding weg als je weer inlogt, zelfde met een account wissel...

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 20:02

Simkin

Bzzzzz

1ste vraag, waarom wil je WEP gebruiken? (erg onveilig)
2de vraag, waarom wil je een aparte key voor verschillende apparaten?

Nmw stel je in welke van je keys gebruikt wordt. Je kan er wel 4 configureren maar 1 key zal daadwerkelijk gebruikt worden voor de autheticatie (altans, dat dacht ik).

• BAS80
Simkin schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:41:
1ste vraag, waarom wil je WEP gebruiken? (erg onveilig)
Nintendo DS werkt online alleen met WEP
2de vraag, waarom wil je een aparte key voor verschillende apparaten?
Omdat ik het vroeger ook altijd had?

Nmw stel je in welke van je keys gebruikt wordt. Je kan er wel 4 configureren maar 1 key zal daadwerkelijk gebruikt worden voor de autheticatie (altans, dat dacht ik).
Als er maar 1 voor verificatie is waarom geeft ie er dan altijd 4 vrij met WEP? (sorry als dit een domme vraag is)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 14:32
Volgens mij heb je gewoon één algemene key die iedereen kan gebruiken dus gaat alles zoals het hoort.

Wikipedia zegt het volgende: At first glance, it might seem as though Shared Key authentication is more secure than Open System authentication, since the latter offers no real authentication. However, it is quite the reverse. It is possible to derive the static WEP key by capturing the four handshake frames in Shared Key authentication. Hence, it is advisable to use Open System authentication for WEP authentication. (Note that both authentication mechanisms are weak).

Zoals er staat zijn beide vormen erg zwak.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat je DS geen WPA/WPA2 ondersteund? Aangezien dat de beste oplossing is.

En mocht je toch WEP willen gebruiken dat zou ik ook een MAC adres filter inschakelen (Mits je router dat ondersteunt). Op die manier kun je alleen de 3 apparaten die toegang moeten hebben in de MAC adres lijst zetten. Alleen die 3 MAC adressen krijgen dan een IP toegewezen en andere niet (Mits ze een MAC adres gaan klonen, maar dan gaan ze wel erg ver om bij jou te kunnen internetten).

Wat dan ook nog wil helpen is je SSID verborgen houden. Als iemand dan zoekt om beschikbare netwerken is die van jou niet zichtbaar. Op je computers dien je dan de naam (SSID) van je WLAN verbinding handmating in te voeren zodat je verbinding kunt maken.

Lees dit verhaaltje maar even door. Wikipedia: Wired Equivalent Privacy - Wikipedia, the free encyclopedia

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• BAS80
Hmm duidelijk, MAC had net ingesteld, 5 min. geleden en mijn SSID verbergen is denk ik niet nodig. want bij mij op het plein zijn 3 van de 10 Wlan's netwerken totaal onbeveiligd, wel makkelijk trouwens als ik zelf geen verbinding heb. :9
Dus ze zullen eerder bij een ander netwerk proberen. ;)
ik dacht altijd dat bij WEP iedere aansluiting een eigen verificatie nodig had omdat bij mijn oude router het ook zo werkte....

Zal wel het verschil zijn tussen een sweexrouter en een goede merkrouter :?

Maarja als het werkt dan werkt het :*)

Jow bedankt, ik ben vandaag weer iets wijzer geworden....