Toon posts:

Boot probleem - ADAPTEC 1210SA icm RAID1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:

Tot op de dag van vandaag werkte mijn pc prima in een RAID 1 configuratie. Het gaat om een Adaptec Serial ATA Raid 1210SA controller icm 2 Seagate SATA HDD's van 160GB.

Tijdens de boot blijft het systeem nu hangen bij het 'Windows XP Professional' scherm met de prachtig heen en weer bewegende status indicator, kortom: XP boot niet meer. In veilige modus start de pc gewoon door, geen probleem, geen foutmeldingen, geen performanceverschil, geen andere vreemde zaken.

Er zijn geen driver updates/fixes/aanpassingen doorgevoerd. Het probleem is plotseling ontstaan.

Het vreemde is dat na het rechtstreeks aansluiten op het moederbord Windows zonder probleem start. Wat kan er aan de hand zijn, ik ben de logica namelijk totaal kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij uit de brand kan helpen?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
Is er schijf activiteit wanneer je windows opstart en hij blijft hangen?

Heb je al eens geprobeerd je netwerk kaart te verwijderen of te disablen in de bios?

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Ben je bang dat het in conflict komt met de raidcontroller? Ik heb de onboard netwerkkaart uitgezet in de BIOS maar dit zorgt niet voor verbetering. De schijf is actief tijdens het 'hangen'. Verder heb ik de HDD's getest met de utility van Seagate maar dit verliep ook zonder fouten (wat niet apart is want op de SATA poort van het moederbord werkt het dus zonder problemen).