[W2003]permanent offline dc uit active directory gooien

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
ik zit met het volgende probleem, ik heb een paar servers (in een paar jaar tijd) die gecrashed waren maar deze staan nog steeds in de Active directory, en daar wil ik ze uit hebben.

wat heb ik gedaan:
container domain controllers - op de betreffende server klikken rechter muis - verwijderen - ja
dan krijg ik de keuze uit 3 opties ik kies hier voor Permanent offline, kan niet worden gedegradeerd met dcpromo.

dan krijg ik de volgende melding: servernaam is een container en bevat andere objecten.
weet u zeker dat u deze wilt verwijderen - ja

melding Kan object servernaam of sommige van de ingesloten objecten niet verwijderen (toegang geweigerd)

metadata cleanup is ook gedraaid. en daar zie ik de servers niet meer, ook bij de sites en services zijn de servers weg maar in users en computers, staan ze nog lekker. en kan ik ze niet verwijderen.

vraag 1: welke andere objecten bevat een server?
vraag 2: hoe kan ik ze toch uit m'n ad krijgen?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• 2bmws
Alle stappen in dat document heb ik uitgevoerd maar zonder resultaat ik kan em nog steeds niet verwijderen uit Users en Computers

Metadata cleanup - done
uit dns verwijderd - done
uit AD - sites en services - done

Verwijderd

Zet in je ADUC eens bij View je Advanced Features aan.
En vervolgens de optie Users, Groups and Computers as Containers.

Je kunt dan vervolgens via de folder tree (links) je DC object open klappen en zien welke objects er onder hangen en deze 1 voor 1 verwijderen.

• 2bmws
Fantastisch dat werkte!!

Bedankt!