Toon posts:

Omzet en variabele kost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee wat het percentage is van aandeel in de omzet en het percent variabele kosten van inktpatroon voor printer en papier (apart) is?
Je mag het een beetje schatten of desnoods een bron van geven. Ikzelf heb totaal geen idee wat het percent is van beide.
Alvast vriendelijk bedankt

Ps: ik hoop dat ik in het juiste forumboard zit.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Phoe, ik hoop ook dat je daarvoor in het juiste forum zit. Het is in ieder geval niet iets waar ik me dagelijks mee bezig houd.

Het is iets heel specifieks. Moet je dit voor je opleiding weten? Zo ja, reiken die geen bronnen aan?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
ja het is voor een opleiding, er staat wel dat je dit in beroepsverenigingen of uit vaklituratuur kan vinden...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vrees dat het Graphics forum van GoT onder beide noemers niet echt valt.

Als je jezelf ten doel hebt gesteld om dit van inkt en papier uit te rekenen, heb je misschien iets té moeilijks gekozen. Misschien moet je globaler gaan zitten, kantoorartikelen algemeen.

Ik bedoel, binnen een kantoorsituatie zal niemand dit gaan uitrekenen, misschien nog een secretaresse of hoofd inkoop die sterk moet bezuinigen. Maar daarvoor weet ik te weinig af van hoe dat gaat. Pas bij grotere dingen zoals printers (die met toner werken, niet met inkt) en koffiezetapparaten wordt het interessant.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan zou ik voor grondstoffen (dan zit ineens papier en inkt en alles samen, toch?) nemen, maar hoe kom je daar nu aan de 'aandeel in omzet' en 'variabele kosten' *-) is dat altijd een zelfde percentage, of hangt dat weer ergens van af?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 15:17 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Uhm, daar kan ik je echt geen antwoord op geven. Nogmaals: dat is zo specifiek. En je zit hier in een Graphicsforum.

Als ik jou was, zou ik mijn probleem aan je docent voorleggen. Die zal je zeggen wat je moet doen, of dat je een heel ander onderwerp moet kiezen.

Pagina: 1