"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Usenet is voor de meeste mensen geen probleem als ze braaf een SSL verbinding gebruiken.
[ Voor 53% gewijzigd door DarkShadow op 24-01-2008 10:17 ]
Oke 4 Mbit meer download snelheid is leuk maar aan meer upload hadden we volgens mij meer gehad.
Opvallend hoe "USENet" bij de ene newsprovider trager is dan de andere, en sowieso niet tegelijkertijd...freedzed6 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:36:
USENET is echter traag in de avond (zonder toeters en bellen uit de kast te trekken)! Heb je dus vrij weinig aan als UPC dit gaat aanbieden ( ze verliezen klanten aan ADSL providers).
Begin deze week was XSNews traag, vorige week had Download2day problemen, Eweka is structureel in weekends en avonden traag, terwijl Astraweb continu over dezelfde periode prima snelheden leverde - en dat allemaal over UPC verbindingen
Bron: de laatste twee pagina's van deze thread op Chelloo.com
Ja, UPC doet wel aan traffic management (zie in zelfde thread standaardantwoord die vaak geciteerd wordt), maar de echt dramatische zaken betreffen op een of andere raadselachtige wijze steeds maar één of twee newsproviders. Nu kan het zijn dat een of andere klootzak binnen UPC zich vermaakt met om de paar dagen de verbinding met een willekeurige newsprovider te saboteren, maar dat is wel erg vergezocht. Wat opvalt is dat je de servicepagina's van de newsproviders steeds hoort roepen dat ze zelf capaciteit zat hebben, maar ze zwijgen in alle toonaarden over hun interconnects, met name (als het UPC betreft) die met UPC's backbone. Ook al heb je zelf >50% capaciteit over (waar Downloads2day prat op gaat), het helpt je niets als je interconnects overbelast zijn en je daar niets aan doet...
Als UPC gebruiker kun je heel simpel uitzoeken waar je probleem ligt: is het bij alle newsproviders even brak, dan ligt het ofwel bij UPC danwel bij jezelf. Is het echter bij de ene newsprovider shit en bij de andere fantastisch, dan kun je snel genoeg conclusies trekken: het zijn ofwel de servers van de newsprovider, danwel hun interconnects die brak zijn.
Handig om dat uit te testen is XSNews: je kunt daar een 5-daags gratis proefabo nemen. Een vriend van me (met een Extreme verbinding, dus nu nog 20/2) had dat toevallig vandaag gedaan en zat met 1500kB/s te blazen. Dat is niet 100% van de verbinding, maar aangezien hij maar de 10Mbit "Pro" abo van XSNews aan het testen was, is 12Mbit/s werkelijk behaalde snelheid niet slecht natuurlijk
Lijkt me iig dat het bij XSNews momenteel goed gaat icm UPC
Oslik blyat! Oslik!
Al jaren lang.
Ben bij usenetserver astraweb vanalles geweest.
w00t
Deze verhoging is wel leuk meegenomen natuurlijk maar had hem eigelijk al veel eerder verwacht. Aangezien er vorig jaar al een 24Mbit test was geweest
Ik zit nu bij Orange. 20/1 mbit, kaal koper en telefonie voor 35 p/m. Woon ook nog bijna bovenop de KPN centrale dus haal zeer regelmatig ook snelheden van 2MB/s. Ik zou echt geen 60 euro uitgeven voor 24/2 kabelinternet... Heb deze keus ook niet want ik woon niet in een UPC gebied.
Upload gaat ook omhoog van 1mbit naar 2.5mbitik222 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:10:
Ze hadden beter de upload wat kunne verhogen als je het mij vraagt....
Oke 4 Mbit meer download snelheid is leuk maar aan meer upload hadden we volgens mij meer gehad.
Dit dus.
Ehm, hier giganews en ik heb de laatste maanden constant dat tussen 6 uur 's avonds en 12 uur 's avonds ongeveer het SUPERsloom gaat (UPC hier ook). Elke keer slechts 300kB/s ongeveer. Diep in de nacht zoals nu gewoon met 2.35mB/sFireStarter schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:28:
Gewoon giganews nemen, geweldige payserver. 200 dagen 100% retentie en ALTIJD snel.
Al jaren lang.
Zo heb ik weinig aan m'n snelle verbinding
Oslik blyat! Oslik!
FireStarter schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:28:
Gewoon giganews nemen, geweldige payserver. 200 dagen 100% retentie en ALTIJD snel.
Al jaren lang.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Je gaat zelf al antwoord op je opmerkingspeeder1988 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:03:
Hier is de snelheid nog niet omhoog gegaan. Kan ook komen omdat officieel pas op 5 februari omhoog gaat.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
haal nu vanaf giganews een max van 23.03 Mpbs
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Nee. Ik begrijp dus dat UPC heel fijn urenlang per dag mijn connectie afknijpt voor dit soort dingen? Zal ik ze dan ook maar 2/3e van de rekening gaan betalen? Krijg plots minder twijfels over m'n overgang naar glazvezel met 50/50dion_b schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:11:
Gebruik je SSL encryption?
SSL kost 5 dollar per maand extra bij giganews, misschien eens een ander zoeken, hoewel de 200 dagen retentie wel erg handig is vaak.
http://www.chelloo.com/up....html;msg255312#msg255312Internetverkeer is grillig. Net als andere internetproviders houdt UPC daarom voortdurend de verkeersdrukte op haar netwerk in de gaten. Om alle ruim 625.000 internetabonnees zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk om de activiteiten die 'real time' plaatsvinden op hele drukke momenten bij voorrang af te handelen. Daarmee wil UPC ‘filevorming’ op haar netwerk voorkomen.
Inmiddels is o.a. uit signalen van klanten op verschillende weblogs en fora gebleken dat deze maatregel in het algemeen belang op sommige klanten meer effect heeft dan op andere. Daarom is UPC inmiddels bezig het netwerk daar waar nodig anders in te regelen. Vanwege de internationale netwerkstructuur is iedere verandering echter een complexe zaak waarbij behoedzaamheid op zijn plaats is om overlast voor klanten tot een minimum te beperken.
Oftewel als het druk is krijgt real-time zut (VoIP, email, maar ook iets als Youtube) voorrang boven bulk transfers waar het toch geen donder uitmaakt wanneer ze aankomen. Daar kan iedereen een ander mening over toegedaan zijn, maar om te gaan zeuren over iets wat je USP in rekening brengt om dit soort ding te omzeilen is typisch Hollands voor een stuiver op de eerste rij willen zitten. Als het UPC was die het in rekening bracht had je een punt gehad, maar zo...
Oslik blyat! Oslik!
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
Waar zeur ik over die 5 extra dollars? Ik geef enkel aan dat dat de meerprijs is. Het staat los van het feit dat ik 60 euro per maand betaal voor een abonnement dat juist geschikt is voor downloaden (streaming media wordt niet gecomprimeerd met 20mbit connecties in gedachten) en ik niet krijg waar ik voor betaal. En het is niet een beetje trager, maar wel 8x trager. Het is hier UPC dat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten ten koste van de abonnees, niet ik.dion_b schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:57:
[...]
http://www.chelloo.com/up....html;msg255312#msg255312
Oftewel als het druk is krijgt real-time zut (VoIP, email, maar ook iets als Youtube) voorrang boven bulk transfers waar het toch geen donder uitmaakt wanneer ze aankomen. Daar kan iedereen een ander mening over toegedaan zijn, maar om te gaan zeuren over iets wat je USP in rekening brengt om dit soort ding te omzeilen is typisch Hollands voor een stuiver op de eerste rij willen zitten. Als het UPC was die het in rekening bracht had je een punt gehad, maar zo...
Ik wil op een avond kunnen beslissen van 'ik wil vanavond film X kijken'. En dan die film in HD kwaliteit kunnen downloaden binnen het uur en diezelfde avond kijken. Daar ben ik die meerprijs voor gaan betalen. Er is weinig 'extreme' aan als mijn abonnement hier de hele avond niet toe in staat is. Kan je wel zeggen dat je dan SSL moet nemen bij een USP maar zulke omwegen horen niet getroffen te worden als je flink betaald aan je ISP.
Beetje kort door de bocht allemaal van je. Vooral die laatste zin ook, waar is de logica? Of UPC het nu nalaat en ik bij een derde partij duurder uit ben vanwege de tekortkomingen van UPC of dat UPC het zelf aanbied voor nog weer meer geld.
[ Voor 5% gewijzigd door Hertog_Martin op 05-02-2008 02:41 ]
Klopt, maar dan denk ik weer zo, die film die 179 dagen geleden gepost is is me het geld meer dan waard.Darth Malak schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:20:
Tja, als je je portemonnee maar opentrekt... De prijs van giga is zoveel hoger dan de concurrentie dat de kwaliteit wel veel beter MOET zijn.
[...]
Ik ben blij dat ik voor een goede payserver betaal als legale films ofzo.
En die dollar is helemaal niet meer zo duur, dus giganews ook niet.
w00t
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
modem even van de stroom af, 30 sec en je hebt de nieuwe snelheidMeNTaL_TO schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 06:57:
Grappig, ik kreeg als UPC extreme ADSL abbo ook de lege dvd+r in de bus, maar iets zegt me dat ik niet geupgrade ga worden.
Wat dacht je van "de markt" zelfVerwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:17:
dankzij upc, de overheid of wie er dan ook verantwoordelijk is voor deze wantoestand op de kabelmarkt
Glasvezel is tegenwoordig prima in collectief verband uit te rollen, maar dan moet je een significante groep mensen vinden die *allemaal* bereid zijn zo'n EUR 50 te betalen voor een dikke verbinding. En helaas wil de gemiddelde NL-er gewoon een verbinding voor EUR 20. Dat die dikke verbinding voor EUR 50 ruim meer dan 2.5x zo snel is boeit hem niet. Voor hem is die "tot 8Mbit" ADSL die misschien 3Mbit haalt genoeg, of de budget kabelabo die maar een paar Mbit levert.
Kortom, als je verandering wilt, overtuig je buurman. En zijn buurman. En zijn buurman. En als dat allemaal niet lukt, verhuis dan naar ergens waar er wel genoeg mensen zijn die alternatieven willen. Het is romantisch om ergens ver buiten de grote enge stad te wonen, maar het is niet realistisch om te verwachten dat je even goede infrastructuur (en vooral evenveel keuze in verschillende infrastructuren) zult hebben als dat je in een fatsoenlijke stad woont.
* dion_b wordt moe van mensen die overal en nergens verantwoordelijken willen aanwijzen voor *hun* positite, maar zelf helemaal geen verantwoordelijkheid willen nemen voor de eigen keuzes die die positie bepaald hebben...
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 05-02-2008 10:41 ]
Oslik blyat! Oslik!
Haal ik nu de max?
Nope ik zit boven de 2,9MB voor download en 306KB up, heb hier nog een oude screen want ik zit op een of andere manier al een poos op de 24 Down alleen up was nog niet goed:PacinoAllstars schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:35:
Ben zojuist verhoogd, ik haal nu 2,70 MB/s (2750 KB/s) in newsleecher op giganews met ssl verbinding, voorheen was het altijd ongeveer 2,25 MB/s.
Haal ik nu de max?
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Waar kan het aanleggen, als ik niet de 2,9 haal (glasvezel?). Ik heb upc sinds 3 maanden weer , overgestapt van adsl! (dus alles nieuw).Sm0k3r schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:21:
[...]
Nope ik zit boven de 2,9MB voor download en 306KB up, heb hier nog een oude screen want ik zit op een of andere manier al een poos op de 24 Down alleen up was nog niet goed:
[afbeelding]
Me upload haalt overigens wel de max
Helaas zit ik altijd 1 of 2 mbit onder me max, was al met 20mbit zo en nu ook weer met 24 mbit.
[ Voor 13% gewijzigd door PacinoAllstars op 05-02-2008 15:09 ]
Mijn netwerk bestaat uit hirschmann kabel naar modem (30CM) dan 1,5 meter Cat7 SSTP kabel naar router (DGL-4300) en vanuit daar 1,5 meter Cat7 SSTP kabel weer naar PC en daar zit een netwerkkaart van 3Com in met 128KB cache (server kaart), maar lijkt me sterk zoveel overhead door kabel en hardware, sterker nog misschien heb jij betere hardware dan ik.....PacinoAllstars schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:03:
[...]
Waar kan het aanleggen, als ik niet de 2,9 haal (glasvezel?). Ik heb upc sinds 3 maanden weer , overgestapt van adsl! (dus alles nieuw).
Me upload haalt overigens wel de max
Helaas zit ik altijd 1 of 2 mbit onder me max, was al met 20mbit zo en nu ook weer met 24 mbit.
En trouwens 2,7MB per seconde is niet slecht, check andere gebruikers die zijn al blij met 2,3 - 2,4MB
[ Voor 9% gewijzigd door Sm0k3r op 05-02-2008 16:00 ]
Morgen maar weer eens bellen.
ADSL 2+ kan niet boven de 20 Mb/s (zover ik weet). Dus opnieuw intrainer werkt ook niet echt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:39:
[...]
modem even van de stroom af, 30 sec en je hebt de nieuwe snelheid
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Je hoort me ook zeker niet klagen, alleen jammer als vrienden van me altijd die 2,9 halenSm0k3r schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:58:
[...]
Mijn netwerk bestaat uit hirschmann kabel naar modem (30CM) dan 1,5 meter Cat7 SSTP kabel naar router (DGL-4300) en vanuit daar 1,5 meter Cat7 SSTP kabel weer naar PC en daar zit een netwerkkaart van 3Com in met 128KB cache (server kaart), maar lijkt me sterk zoveel overhead door kabel en hardware, sterker nog misschien heb jij betere hardware dan ik.....
En trouwens 2,7MB per seconde is niet slecht, check andere gebruikers die zijn al blij met 2,3 - 2,4MB
Verwijderd
We hebben het hier over Chello Extreme en dat is toch echt kabelMeNTaL_TO schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 07:10:
[...]
ADSL 2+ kan niet boven de 20 Mb/s (zover ik weet). Dus opnieuw intrainer werkt ook niet echt.
Sommige wijken hebben xDSL ofzo via UPC, paar posts terug, net zoals quicknet en multikabel ook hetzelfde is, Multikabel voor mensen binnen kabel regio en xDSL via quicknet voor buiten de regio.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:55:
[...]
We hebben het hier over Chello Extreme en dat is toch echt kabel
We hebben zaterdag post gekregen van UPC, omdat ze bij ons geen 24 Mb aan kunnen bieden ivm ADSL krijgen we een maandje gratis.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:55:
[...]
We hebben het hier over Chello Extreme en dat is toch echt kabel
Fijn dat het bij jou kabel is, bij mij echt niet. (of ze moeten iets gevonden hebben dat kabel via de telefoon komt en dat via een speedtouch 716 moet). Oftewel, ik weet heus wel waar ik het over heb.
[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-02-2008 16:47 ]