Dell PERC6/i SAS + SATA

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hoi,

ik van plan een nieuwe dell server te kopen, en hier 4 x een SAS schijf in raid 10 en 2x een SATA schijf in te hangen (non-raid). Nu werd mij bij Dell verteld dat ze dit niet ondersteunen. Ik weet van de PERC5/i dat je deze schijven wel naast elkaar kon gebruiken, kan iemand mij vertellen of het ook met de PERC6/i zal lukken?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kunnen en ondersteunen zijn natuurlijk 2 dingen :) Is dat niet in de specs te vinden, zij het bij Dell, of anders bij LSI, (of wie die kaart van binnen ook maakt?)

specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt gewoon enkele schijven gebruiken (desnoods door een raid 0-array van één schijf te maken, zo doe ik dat altijd bij LSI Logic-controllers en zo gaat het waarschijnlijk ook bij deze LSI-gebaseerde PERC6/i). Sata-ondersteuning zou ook geen probleem moeten zijn, is gewoon onderdeel van de sas-specificatie.

Als sata niet wordt ondersteund zijn het enorme lamzakken. Bij alle sas-controllers die ik tot nu heb getest functioneren sata-schijven probleemloos.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Even een kick, het werkt inderdaad als je er raid-0 array's van maakt zonder problemen :) Getest en geen problemen.