Stel ik heb het volgende model:
movies
id
name
categories
id
name
moviescategories
id
movieid
categoryid
Een movie kan in meerdere categorieen voorkomen, dit wordt bijgehouden middels de koppeltabel moviescategories.
Nu wil ik de volgende xml genereren met behulp van 1 query:
[code=xml]
<movies>
<movie>
<name>name</name>
<categories>
<category>name1</category
<category>name2</category
...
</categories>
</movie>
<movie>
....
</movie>
....
</movies>
[/code=xml]
Het gaat me nu om het categories gedeelte. Ik kan geen query bedenken hoe ik dit kan doen. Ik kan het wel via php doen door eerst 1 query voor de film te maken en dan voor de categorie etc.. maar dat is niet de bedoeling. Het zou het mooiste zijn als ik de categories in een comma separated list uit de mysql tabel kan halen en deze dan met behulp van php kan exploden. Dit is me alleen nog niet gelukt. Is dit uberhaupt wel mogelijk?
Dus dat ik een query heb die als output heeft per film:
is,name,catnames(commaseparated).
movies
id
name
categories
id
name
moviescategories
id
movieid
categoryid
Een movie kan in meerdere categorieen voorkomen, dit wordt bijgehouden middels de koppeltabel moviescategories.
Nu wil ik de volgende xml genereren met behulp van 1 query:
[code=xml]
<movies>
<movie>
<name>name</name>
<categories>
<category>name1</category
<category>name2</category
...
</categories>
</movie>
<movie>
....
</movie>
....
</movies>
[/code=xml]
Het gaat me nu om het categories gedeelte. Ik kan geen query bedenken hoe ik dit kan doen. Ik kan het wel via php doen door eerst 1 query voor de film te maken en dan voor de categorie etc.. maar dat is niet de bedoeling. Het zou het mooiste zijn als ik de categories in een comma separated list uit de mysql tabel kan halen en deze dan met behulp van php kan exploden. Dit is me alleen nog niet gelukt. Is dit uberhaupt wel mogelijk?
Dus dat ik een query heb die als output heeft per film:
is,name,catnames(commaseparated).